شناسهٔ خبر: 37965 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه شهرسازی یزد خبر داد:

اجرای طرح‌های حمل‌ونقل ترکیبی اولویت اجرایی استان یزد/ پیشنهاد ایجاد قطار منطقه‌ای در دشت یزد -اردکان

محمدرضا نقصان محمدی مدیرکل راه و شهرسازی یزد با بیان این که برخی از طرح‌های اجرایی این اداره کل محرک توسعه شهری هستند، گفت: اجرای طرح‌های حمل‌ونقل ترکیبی اولویت اجرایی مدیریت توسعه شهری استان یزد است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، محمدرضا نقصان‌محمدی با اشاره به گستردگی حوزه فعالیت اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، اظهار کرد: فعالیت‌های این اداره کل در استان به سه حوزه عمده مسکن، شهرسازی و حمل‌ونقل تقسیم می‌شود.

وی با بیان این‌که سه حوزه فعالیت راه و شهرسازی به طور مستقیم با دغدغه‌های مردم ارتباط دارند، برگزاری منسجم جلسات شورای حمل‌ونقل عمومی استان که شامل دستگاه‌هایی نظیر راه‌آهن، فرودگاه، هواشناسی، شرکت ساخت، آزمایشگاه مکانیک خاک و هواپیمایی می‌شود از جمله اقدامات انجام شده در راستای تدوین برنامه‌های راهبردی و کاربردی در استان یزد است.

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه نگاه برنامه‌ای را سیاست‌گذار کلان این اداره کل در استان دانست و بیان کرد:‌ حمل‌ونقل ترکیبی به منظور ارتباط حمل‌ونقل ریلی با هوایی و جاده‌ای در مقیاس ملی مهم‌ترین هدف برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اداره کل راه و شهرسازی یزد است.

 نقصان‌محمدی با بیان این که استان یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی از جمله استان‌های استراتژیک کشور است، گفت: اگر طرح‌های ارتباطی در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقلی در استان تعریف شود،‌ مسیر را برای رسیدن به اهداف کلان حمل‌ونقل ترکیبی در کشور باز می‌شود.

این مقام مسئول دوخطه کردن راه‌آهن یزد با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، توسعه و ارتقای فرودگاه شهید صدوقی و توسعه پروازهای استان در سال گذشته را از دیگر اقدامات انجام شده استان یزد در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور اجرای طرح‌های حمل‌ونقل ارتباطی عنوان کرد و افزود: جذب مشارکت عمومی از جمله ویژگی طرح‌های در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اقدامات انجام شده و در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، بیان کرد:‌ آغاز احداث آزادراه نطنز-انار با طول ۴۸۳ کیلومتر از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار این اداره کل است.

نقصان‌محمدی در ادامه داد با بیان این که قطعه نایین-اردکان از جمله محورهای پرترافیک استان یزد است، تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد جمعیت استان در دشت یزد-اردکان مستقر هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی یزد ایجاد زمینه‌های بازنگری شهری را از دیگر ویژگی‌های احداث این آزادراه در استان دانست و بیان کرد: درصد ترافیکی سنگین در قطعه اردکان- مهریز ۷۰ درصد است.

وی پیشنهاد ایجاد قطار منطقه‌ای را از دیگر اقدامات این اداره کل عنوان کرد و ادامه داد:‌ با توجه به این که توسعه حمل‌ونقل ریلی از جمله راهکارهای مؤثر در توسعه شهری است،‌ ایجاد قطار منطقه‌ای از عقدا تا مهریز پیشنهاد اولیه اداره کل راه و شهرسازی یزد است.

این مقام مسئول در ادامه با بیان این که برخی از طرح‌های شهرسازی محرک توسعه شهری هستند، گفت: طرح‌های در دستور کار اداره راه و شهرسازی استان به دو بخش طرح‌های بزرگ و طرح‌های کوچک تقسیم می‌شوند.

نقصان‌محمدی با اشاره به این که طرح هالی بزرگ ماندگار و طرح‌های کوچک زیبا چشم‌نواز هستند، بیان کرد: احداث بزرگراه یزد- بافق، طرح ندوشن-ورزنه، طرح یزد-طبس، یزد-ابرکوه، مروست-ابرکوه و سورمق از جمله اقدامات انجام شده در دستور کار این اداره کل است.

نظر شما