شناسهٔ خبر: 37974 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل راه‌آهن در نوزدهمین اجلاس منطقه‌ای UIC خاورمیانه در تهران مطرح كرد:

تاكید بر همكاری‌های ریلی و فنی در راستای تحقق سیستم یكپارچه حمل و نقل ریلی منطقه‌ای

سعید محمد زاده مدیرعامل راه‌آهن در اجلاس منطقه‌ای UIC خاورمیانه گفت: لازم است تا همكاری‌های ریلی و فنی بیش از پیش تقویت شود و كشورهای منطقه تمركز بیشتری بر روی پروژه‌های منطقه‌ای و اتصال به هم داشته باشند و از هیچ تلاشی درجهت ارتباط بیشتر بین راه‌آهن‌های خاورمیانه فروگذار ننمایند تا بتوانیم به زودی شاهد یك سیستم یكپارچه حمل و نقل ریلی در منطقه خاورمیانه باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سعید محمدزاده در نوزدهمین اجلاس منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه (UICRAME) كه امروز ۱۲ اردیبهشت ماه در ساختمان شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد ضمن خوشامدگویی به حضار جلسه اظهار داشت: ضمن قدردانی از اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌های (UIC) بالاخص جناب آقای ژانپیرلوبینو  و ریاست مجمع منطقه‌ای خاورمیانه جناب آقای آپایبین بابت حمایت‌هایی كه از دفتر منطقه‌ای خاورمیانه به عمل می‌آمدند خوشنودی خود را از حضور میهمانان عزیز و گرامی ابراز داشته و امیدواریم گردهمایی امروز به همكاری‌های منطقه‌ای ریلی رو به گسترش ما شتابی بیشتر بخشیده و پشتوانه محكمی برای برنامه‌ها و فعالیت‌های منطقه‌ای پیش‌رو باشد.

وی افزود: بسیار خرسندم كه بار دیگر فرصتی مهیا شد تا همه دوستان و همكاران از راه‌آهن‌های خاورمیانه و UIC  را ملاقات كنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ایران بیان داشت: همگان نیك می‌دانیم كه اتحادیه بین المللی راه‌آهن‌ها (UIC) با داشتن سابقه طولانی فعالیت بیش از ۹۰ سال در تمامی عرصه‌های حمل و نقل ریلی و با برخورداری از دانش تخصصی در نیروهای متخصص به عنوان یك سازمان پیشرو در عرصه حمل و نقل ریلی خود را نهادینه كرده است.

مدیر عامل شركت راه‌آهن ادامه داد: مجامع منطقه‌ای UIC با هدف گسترش همكاری‌های ریلی میان اعضای منطقه و شناسایی زمینه‌های جدید همكاری بین المللی نقش مهمی را در گسترش ارتباطات بین‌المللی و منطقه‌ای در جهت توسعه حمل و نقل ریلی و افزایش مشاركت راه‌آهن‌‌ها در فعالیت‌ها برنامه‌ها و پروژه‌های UIC بازی می‌كنند.

وی در ادامه تصریح كرد: جای بسی خوشحالی است كه مجمع منطقه‌ای خاورمیانه اولین مجمع از شش مجمع منطقه‌ای UIC بود كه تشكیل شد و با داشتن ۳۰ عضو توانسته برنامه‌های مدونی در قالب طرح عمل‌های استراتژیك منطقه‌ای طرح عمل سالانه و برنامه‌های كاری منظم تدوین كرده و با تشكیل كارگروه‌های تخصصی منطقه‌ای و نیز برگزاری كنفرانس‌ها و سمینارها، كارگاه‌های آموزشی و جلسات منظم افق روشنی برای فعالیت‌ها و اقدامات آتی ترسیم نموده و از مرحله سیاست‌گذاری قدم به مرحله عملی شروع به فعالیت‌های فنی گذاشته است كه البته دفتر مجمع منطقه‌ای خاورمیانه تهران نقش مهمی را در هماهنگی فعالیت‌های منطقه‌ای و ارتقای آن‌ها ایفا می‌كند.

محمدزاده با اشاره به هدف اصلی از برگزاری جلسه امروز اظهار داشت: امروز گرد هم آمدیم تا به مرور فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در سطح منطقه‌ای و هم در داخل كشورها بپردازیم و با توجه به نیازها و برنامه‌های موجود ضمن تداوم و ارتقای همكاری‌ها به فعالیت‌ها و همكاری‌های خود جانی تازه و تحركی دوباره ببخشیم و فعالیت‌های آتی را ترسیم نماییم.

وی افزود: در بعد ازظهر امروز نیز با حمایت UIC سمینار فعالیت‌ها و بخش ریل سیستم در طبقه سوم برگزار خواهد شد كه حاصل چندین ماه تلاش و همكاری میان راه‌آهن ایران و UIC است لذا از حضار دعوت می‌شود كه در این سمینار فنی پرمحتوا شركت كنند.

وی با بیان اینكه خوشبختانه امروز جشم‌انداز روشنی در توسعه حمل و نقل ریلی در منطقه پیش روی ماست گفت: نگاهی به پروژه‌های بزرگ و عظیم ریلی كه در اكثر كشورهای منطقه‌ درحال برنامه‌ریزی و انجام و سرمایه‌گذاری هستند شاهد این مدعاست با توجه به موقعیت جغرافیایی و مهم خاورمیانه به عنوان پلی بین شرق و غرب در آینده نزدیك شاهد رشد بالای ترافیك ریلی در این منطقه و شكوفایی حمل و نقل ریلی خواهیم بود.

وی تاكید كرد: برای رسیدن به این مهم لازم است تا همكاری‌های ریلی و فنی بیش از پیش تقویت شود و كشورهای منطقه تمركز بیشتری بر روی پروژه‌های منطقه‌ای و اتصال به هم داشته باشند و از هیچ تلاشی درجهت ارتباط بیشتر بین راه‌آهن‌های خاورمیانه فروگذار ننمایند تا بتوانیم به زودی شاهد یك سیستم یكپارچه حمل و نقل ریلی در منطقه خاورمیانه باشیم.

محمدزاده در پایان سخنان خود ضمن آرزوی توسعه هرچه بیشتر صنعت راه‌آهن و تعامل بیشتر میان كشورهای منطقه و نیز آرزوی موفقیت برای دست‌اندركاران این عرصه گفت: از زحمات و حمایت‌های لوبینو مدیركل UIC و آقای ورون مدیر هماهنگ كننده UIC در خاورمیانه و تلاش‌های اعضای مجمع منطقه‌ای خاورمیانه برای توسعه همكاری‌ها تشكر می‌كنم.

نظر شما