شناسهٔ خبر: 37980 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نظری در نوزدهمین اجلاس منطقه‌ای روسای راه‌آهن‌های خاورمیانه عنوان کرد؛

تشریح عملکرد  ریلی منطقه در نیمه نخست سال ۲۰۱۷/ برگزاری سمینار منطقه‌ای پروژه‌های بخش ریل سیستم UIC در شرکت راه‌آهن

ساختمان راه آهن عباس نظری مدیرکل امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن در نوزدهمین اجلاس مجمع منطقه‌ای روسای راه‌آهن‌های خاورمیانه به تشریح عملکرد ریلی منطقه در ۶ ماه سال ۲۰۱۷ پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس نظری مدیرکل امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن در نوزدهمین اجلاس مجمع منطقه‌ای روسای راه‌آهن‌ها خاورمیانه(UIC RAME) ضمن خیرمقدم به ميهمانان اظهار کرد: بسیار مسرورم که با حمایت UIC و همکاری و خوب اعضای مجمع منطقه‌ای خاورمیانه و دفتر منطقه‌ای خاورمیانه، فعالیت‌های ما شکل منسجمی گرفته است به طوری که جلسات منطقه‌ای سالی دوبار در زمان تعیین شده و به میزبانی یکی از اعضا تشکیل می‌شود.

وی در این جلسه به ارائه گزارش ۶ ماه اول سال ۲۰۱۷ منطقه اشاره کرد و گفت: سندی تحت عنوان «چشم‌اندازی از وضعیت راه‌آهن‌های خاورمیانه، حرکت در مسیر صحیح» با تلاش گروهی دفتر منطقه‌ای امروز در اجلاس توضیح شده است. در این سند با تکیه بر وضعیت فعلی راه‌آهن‌های خاورميانه به بررسی پروژه‌های ریلی جهت تکمیل خطوط گسستگی پرداخته شده است.

وی افزود: به طور کلی این گزارش چهار بخش اصلی شامل؛ معرفی هر کشور، وضعیت حمل و نقل به صورت کلی، حمل ونقل ریلی به صورت گسترده، اطلاعاتی از راه‌آهن مربوطه، تاریخچه آن و پروژه‌های ریلی در دست ساخت و آتی را پوشش می‌دهد.

نظری یادآور شد: حتما از نظر همکاران عزیز برای به روزآوری و کامل‌تر شدن این سند استقبال کرده و تقاضا می‌شود این دفتر را از هرگونه تغییر و توسعه احتمالی در شبکه ریلی خود در به روزآوری نسخه بعدی مطلع سازید.

نظری مدیرکل امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن بیان کرد: همچنین این دفتر در نظر دارد برای اجلاس آینده RAME ، سندی با موضوع کریدورهای عبوری از منطقه خاورمیانه که پیونده دهنده آسیا به اروپا است آماده نماید و صمیمانه ار تمامی کشورهای عضو درخواست می‌شود تا همکاری‌های لازم را با این دفتر داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری سمینار UIC RAME در خصوص پروژه‌های فوروم ریل سیستم RSF بیان داشت: منظور از ادامه فعالیت‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌های اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها در حوزه فعالیت معاونت فنی و زیربنایی فنی راه‌آهن و آشنایی بیشتر کارشناسان و مدیران بخش‌های مختلف این معاونت با برنامه‌ و فعالیت‌های UIC و نیز مشارکت شرکت راه‌آهن ایران به عنوان یکی از اعضای فعال UIC در این برنامه‌ها و پروژه‌ها است و در این زمینه تصمیم بر آن شد تا این سمینار بعد از ظهر امروز به میزبانی راه‌آهن ایران در تهران و در محل ساختمان مركزی راه‌آهن و در سه بخش فنی آغاز شود. این برنامه تا  فردا ادامه خواهد داشت.

نظری ادامه داد: این سمینار در راستای برنامه‌های در نظر گرفته شده برای پیشبرد اهداف UIC تشکیل شده و بر روی سه حوزه مهم خط و زیربنا، علایم و ارتباطات و مدیریت دارایی‌ها متمرکز خواهد شد. همچنین استانداردسازی در حوزه ریلی و دیجیتال سازی نیز از دیگر موضوعاتی است که توسط متخصصین و تیم اعزامی UIC در سمینار ارائه خواهد شد.

وي در ادامه خاطرنشا ن کرد: همانطور که می‌دانید فوروم ریل سیستم اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها به عنوان فنی‌ترین بخش UIC فعالیت دارد و هدف و ماموریت اصلی آن کمک به یافتن راه‌حل‌های فنی و موثر برای سیستم ریلی به بهبود ظرفیت سیستم و بهبود وضعيت زیست محیطي سیستم ریلی در مقایسه با سایر شیوه‌های حمل و نقل و حفظ و ارتقا سطح ایمنی سیستم ریلی بر جهانی است.

مدیرکل امور بین الملل شرکت راه‌آهن همچنین به تهیه cd هجدهمین اجلاس مجمع منطقه‌ای روسای راه‌آهن‌های خاورمیانه در تاریخ ۲۰ نوامیر ۲۰۱۶ در اردن اشاره کرد و گفت: همانند روال گذشته cd صورتجلسه، ارائه‌ها، طرح عمل، کلیپ‌ها و سخنرانی‌های موجود ارائه شده در هجدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های خاورمیانه که به میزبانی راه‌آهن عقبه اردن در امان برگزار شد توسط دفتر منطقه‌ای خاورمیانه تهیه گردیده و امروز در این اجلاس توزیع شده است.

نظری با اشاره به روزآمد شدن وب سایت دفتر منطقه‌ای خاورمیانه و درج اخبار UIC و RAME بیان کرد: در اقدامی بسیار گسترده، به روزآوری کلی مطالب سایت اسناد مختلف، اطلاعات مربوط به دفتر، اطلاعات کلی راه‌آهن‌های عضو و درج اطلاعات جدید برخی اعضا، چارت سازمانی، نقشه جدید راه‌آهن‌های خاورمیانه، اجلاس آینده UIC و منطقه و دیگر موارد به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی آغاز شد. طبق روال گذشته اخبار و رویدادهای مهم منطقه خاورمیانه و  RAME و نیز اخبار مهم برگزاری اجلاس ‌های UIC در وب سایت دفتر منطقه‌ای اطلاع رسانی می‌شود که این وب سابت به طور مرتب به‌روز‌آوری می‌گردد.

وی در ادامه از اعضا درخواست کرد اخبار و رویدادهای مهم ریلی خود را جهت درج در این وب سایت و برای محتوا کردن آن به ایشان ارسال کنند و دفتر را از هرگونه مطلب جدید و به‌روز شده درباره اطلاعات  کلی راه‌آهن از جمله اطلاعات آماری. تماسی و غیره مطلع سازند تا مطالب سایت کاملتر در اختیار بازدیدکنندگان قرار گیرد. 

مدیرکل امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن در ادامه با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی در تهران گفت: همچنین مایلم به آگاهی شما برسانم پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی ، صنایع و تجهیزات و خدمات وابسته با حمایت وزارت راه وشهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و با حضور راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۵ تا ۱۸ مه ۲۰۱۷ به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه تهران با حضور شرکت‌های داخلی و بین المللی فعال در حوزه حمل‌ونقل و صنایع ریلی از کشورهای مختلف همچون روسیه، المان، چین، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، جمهوری چک، هند و اسلواکی برگزار خواهد شد. 

نظری در پایان از تمام کشورهای عضو برای شرکت در این نمایشگاه ریلی دعوت کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما