شناسهٔ خبر: 38019 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل راه آهن تاكید كرد:

تشكیل ستاد ارتقا ایمنی در هر یك از ادارات ستاد و مناطق/ رشد سهم ۳۰ درصدی حمل بار ریلی با ارتقای ایمنی محقق می‌شود

سعید محمد زاده مدیرعامل راه آهن با تاكید بر تشكیل ستاد ارتقا ایمنی در هر یك از ادارات ستاد و مناطق جهت ارائه برنامه برای ارتقا ایمنی گفت: ایمنی دغدغه و اولویت اصلی ماست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل راه آهن در جلسه ستاد ارتقا ایمنی با اشاره به پیش بینی حمل ۶۲ میلیون تن بار در برنامه سال جاری راه آهن گفت: این برنامه نشان دهنده اهمیت موضوع ایمنی است زیرا یك مسدودی خط بی مورد یا سانحه بسیار جزیی موجب كندی در رسیدن به اهداف پیش بینی شده خواهد شد.

محمدزاده افزود: هر حادثه ای كه روی سوزن رخ می دهد، نشان دهنده وضعیت و كیفیت ایمنی در راه آهن است و میزان توجه ادارات ستادی و مناطق به موضوع ایمنی را بیان می كند.

وی با تاكید بر اینكه بایستی هر سانحه را با جدیت و وسواس بررسی كرد ادامه داد: نباید با اثرات ناشی از سانحه گمراه شد بلكه هر سانحه ای را با این فرض كه اگر چندثانیه دیرتر اتفاق می افتاد چه حوادثی رخ می داد بررسی كرد.

مدیرعامل راه آهن تاكید كرد: تمامی معاونین شركت در تحلیل سوانح از حوزه خود ورود كنند به این معنی كه هر حوزه ای با فرض اینكه علل وقوع تمام سوانح ناشی از حوزه كاری خود آنهاست، اتفاقات و سوانح را تجزیه و تحلیل كنند.

وی ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه سهم راه آهن در حمل بار بایستی به ۳۰ درصد برسد و این موضوع با ارتقا ایمنی در راه آهن محقق می شود.

محمدزاده خاطرنشان كرد: تمامی ادارات كل راه آهن باید برنامه خود جهت ارتقا ایمنی را ارائه دهند زیرا ایمنی دغدغه و اولویت اصلی ما است.

توجه بیشتر به موضوع ایمنی در سال جدید، بالا بردن اثربخشی آموزشهای ارائه شده به كاركنان، تشكیل ستاد ارتقا ایمنی در هر یك از ادارات ستاد و مناطق جهت برنامه ریزی برای ارتقا ایمنی و گزارش مستمر و هفتگی آن به دبیرخانه مركزی ستاد ارتقا، بررسی و رفع مشكلات دپوی تهران از جمله مواردی بود كه مدیرعامل راه آهن در جلسه دیروز بر اجرای آنها تاكید كرد.

نظر شما