شناسهٔ خبر: 38039 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

سرمايه گذاری ۳ تا ۴ ميليارد دلاری طی ۵ سال آينده در بخش ريلی

سعید محمد زاده مدیر عامل راه آهن در سمینار منطقه ای معرفی فعالیت ها و پروژه های بخش ریل سیستم UIC با اشاره به مفاد برنامه ششم توسعه مبنی بر اختصاص سالی یك درصد از فروش نفت و گاز به توسعه حمل و نقل ریلی پیش بینی كرد ۳ تا ۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری برای بخش ریلی طی ۵ سال آینده انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در سمینار منطقه ای معرفی فعالیت ها و پروژه های بخش ریل سیستم UIC گفت: كشور برای توسعه صنعت ریلی در صدد گسترش بستر همكاری ها با كشورهای منطقه است.

وی با بیان اینكه در برنامه ششم توسعه بر توسعه حمل و نقل ریلی و ایحاد مزیت رقابتی آن تاكید بسیار شده است، افزود: طی ۴ سال گذشته توجه ویژه ای بر توسعه حمل و نقل ریلی شده به طوریكه شاهد سرمایه گذاری قابل توجه در این حوزه هستیم.

مدیرعامل راه آهن عنوان كرد: در برنامه ۵ ساله برنامه ششم توسعه مقرر شده سالی یك درصد از فروش نفت و گاز به توسعه حمل و نقل ریلی اختصاص یابد كه پیش بینی می شود سرمایه گذاری ۳ تا ۴ میلیارد دلاری برای این بخش طی ۵ سال آینده انجام شود.

وی اعلام كرد: اقدامات وسیعی در خصوص انتقال و كسب تجارت بین الملل به منظور توسعه شبكه ریلی در منطقه و بهره مندی از سرمایه های داخلی صورت گرفته است.

مدیر عامل راه آهن اظهار داشت: توسعه حمل و نقل ریلی تاثیر مثبتی در اقتصاد پایدار و ایجاد امنیت و آسایش كشور و توسعه كسب و كار دارد.

محمدزاده گفت: برای آنكه بتوانیم حمل و نقل ریلی را در كشور توسعه دهیم بایستی از دانش و فناوری های كشورهای پیشرفته و كسب تجارب كشورهای منطقه بهره مند شویم.

نظر شما