شناسهٔ خبر: 38048 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

جزئیات نخستین جشنواره ملی ساختمان‌های انرژی صفر و انرژی‌های پربازده

پوستر نخستین جشنواره ملی ساختمان‌های انرژی صفر و انرژی‌های پربازده همراه با نمایشگاه تخصصی و کارگاه‌های بین‌المللی نیمه دوم مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اولین جشنواره ملی ساختمان‌های انرژی صفر و انرژی‌های پربازده همراه با نمایشگاه تخصصی و کارگاه‌های بین‌المللی نیمه‌دوم مهرماه سال جاری (۹۶) در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی به نشانی تهران، میدان انقلاب، خیابان انقلاب، نرسیده به چهارراه ولی عصر، نبش برادران مظفر جنوبی برگزار می شود.

همچنین مهلت ارسال طرح‌های مسابقه ۳۰ تیرماه سال جاری در نظر گرفته شده است و علاقمندان می‌توانند طرح‌های ود را به نشانی www.zebfestival.ir ارسال کنند.

«اولین جشنواره ملی ساختمان‌های انرژی صفر و پربازده» با اهتمام وزارت نیرو و از طریق سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا) و با همکاری پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی در راستای ترویج فرهنگ بهینه سازی مصرف انرژی در کشور و به منظور اشتراک گذاشتن دانش و علوم انرژی، به عنوان رویدادی ملی، برگزار خواهد شد.

سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا) با هدف ارتقاء و بهبود کارای انرژی تشکیل شده است. این سازمان وظیفه خود می­داند تا با تمام توان در راستای تحقق موضوع فعالیت خود که عبارتست از توسعه مدیریت تولید، تقاضا و مصرف انرژی جهت استفاده کارآمد و بهینه از منابع انرژی در سراسر کشور، کنترل و کاهش آلودگی محیط‌زیست، از طریق انجام مطالعات، تحقیق توسعه، آموزش، انتشارات و ارائه خدمات مطلوب علمی، فنی و تخصصی گام برداشته و جهت رسیدن به اهداف مورد نظر و اجرای آن تمامی تلاش خود را بکار ببندند.

پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری یکی از قطب‌های ارزشمند جهاد دانشگاهی است که از سال ۱۳۸۴ تا به امروز فعالیت‌های پژوهشی، فرهنگی و آموزشی خود را به بهترین شکل به انجام رسانیده است.

هدف عمده از تأســیس این پژوهشکده دستیابی به توسعه علمی و پاسخ به نیازهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی و کوشش در جهت اســتقلال علمی و فرهنگی کشــور در حوزه های فرهنگ، هنر، معماری و شهرســازی از طریق انجام طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی (بنیادی، توسعه‌ای و کاربردی)، طراحی و اجرای کارگاه‌ها و همایش‌های علمی و پژوهشی و انتشار کتاب و مقاله های تخصصی است.

اهداف جشنواره شاملِ بسترسازی مناسب جهت تولید علم، نهادینه کردن تحقیق و افزایش توان علمی پژوهشگران، ایجاد بستر مناسب جهت هدایت دانشجویان جوان به سمت فعالیتهای تحقیقاتی و در نهایت کمک به رشد و توسعه حوزه طراحی و ساخت ساختمان انرژی صفر و پربازده،  ایجاد بستر رشد و توسعه فن‌آوری‌های ساختمان‌های جدید، آشنایی با متخصصین و محققین داخلی و خارجی در جهت تبادل دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی، بومی‌سازی فن‌آوری‌های نوین ساخت ساختمان با رویکرد کاهش مصرف انرژی، برقراری ارتباط بین صاحبان تکنولوژی، سازندگان و سرمایه‌گذاران بخش ساختمان، برگزاری نمایشگاه‌های جنبی جهت آشنائی با آخرین دستاوردهای صنعتی متخصصین و محققین داخلی و خارجی صاحب فناوری روز دنیا است. /

 

نظر شما