شناسهٔ خبر: 38070 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست مدیریت ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی گیلان اعلام کرد:

پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه تقاطع غیر همسطح کلاچای - رحیم‌آباد در محور رشت – چابکسر

پروژه تقاطع غیرهمسطح سرپرست مدیریت ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی گیلان از پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه تقاطع غیر همسطح کلاچای - رحیم‌آباد در محور رشت – چابکسر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، محسن عادلی سرپرست مدیریت ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی گیلان اظهار کرد: پروژه تقاطع غیر همسطح کلاچای- رحیم‌آباد در محور رشت –چابکسر، یکی از پروژه‌های مهمی است که توسط اداره کل راه و شهرسازی گیلان در دست اجرا است.

عادلی تصریح کرد: به علت تداخل ترافیک در این محور هر ساله شاهد تصادفات زیادی در این محدوده اعم از برخورد خودروها با عابرین پیاده مخصوصاً راکبین موتورسیکلت‌ها بودیم که با بهره‌برداری از این پروژه این مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به جزئیات این پروژه بیان کرد: این تقاطع به شکل تقاطع روگذر در محور اصلی است که طول تقاطع ۱۱۵۰ متر شامل ۱۷ دهنه پل که دهانه‌ها بین ۲۵ تا ۲۸ متر است، حدود ۱۴۸ شمع به قطر ۱.۲۰ به عمق ۲۰ متر و ۳۲ عدد ستون و سرستون دارد و دارای ۱۷۰ تیر و ۴۴۰ متر دیوار است.

سرپرست مدیریت ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی گیلان اضافه کرد: رمپ دسترسی به رحیم‌آباد و داخل شهر رحیم‌آباد از طریق کنارگذر و میدانی که در وسط تقاطع احداث می‌شود کارسازی خواهد شد.

عادلی در پایان گفت: این پروژه با برآورد اعتبار حدود ۱۰ میلیارد تومان از سال ۹۳ آغاز و مدت اولیه‌اش ۳۰ ماه بوده و توسط شرکت سازه کار با نظارت مهندسین مشاور ره آزما در دست اقدام است و تاکنون بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تخصیص منابع در اوایل سال آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

نظر شما