شناسهٔ خبر: 38074 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کرمان جنوبی صورت گرفت:

بازدید نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس از یک راه روستایی و بزرگراه جیرفت – سه‌راهی بم

راهسازی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه از راه روستایی گمرکان امجز در شهرستان عنبرآباد و بزرگراه جیرفت –سه‌راهی بم بازدید کرد و در جریان روند پیشرفت این پروژه‌ها قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، محمد ساردوئی مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: طول کل محور گمرکان امجز ۳۴ کیلومتر است که تاکنون ۲۵ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده (۱۸ کیلومتر روکش و ۷ کیلومتر احداث و آسفالت)، از ۹ کیلومتر باقی‌مانده نیز ۶ کیلومتر خاک‌برداری و خاک‌ریزی شده و ۳ کیلومتر باقی‌مانده در مرحله مناقصه است، مجموع اعتبار هزینه شده تاکنون ۶۰ هزار میلیون ریال است که در صورت تأمین اعتبار ۸۰ هزار میلیون ریال کل محور تکمیل خواهد شد.

وی در ادامه افزود: این محور یک راه کوهستانی، بسیار سخت است که با احداث و تکمیل این محور روستاهای ییلاقی شهرستان عنبرآباد با بیش از ۱۰۰۰ خانوار از راه مناسب برخوردار خواهند شد.

ساردوئی گفت: بزرگراه جیرفت –سه‌راهی بم به طول کلی ۴۵ کیلومتر که تاکنون ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت و ۱/۵ کیلومتر نیز تاکنون آسفالت شده همچنین برای احداث این محور ۲ زیرگذر عابر پیاده سقدر و محمدآباد در نظر گرفته شده که در شهر محمدآباد این زیرگذر در دست احداث است.

وی بیان کرد: بزرگراه جیرفت – سه‌راهی بم یک محور ترانزیت شریانی است که بندر شهید رجایی را به مرز افغانستان متصل می‌کند و تنها راه ارتباطی جنوب استان کرمان به مرکز استان و شهرهای مرکزی است و سالانه ۴/۵ میلیون تن از محصولات کشاورزی به سایر شهرهای کشور از این محور عبور می‌کند.   

نظر شما