شناسهٔ خبر: 38151 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان مرکزی خبر داد

رفع ۱۳ نقطه حادثه‌خیز محورهای استان مرکزی/ برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی ۱۴ دوربین ثبت تخلف دیگر در محورهای استان/ بازسازی پنج راهدارخانه تا دهه فجر

بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به رفع ۳۲ نقطه پرحادثه درمحورهای این استان از رفع ۱۳ نقطه دیگر تا پایان سال خبر داد.

غلامعباس بهرامی‌نیا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: از ۶۴ نقطه پرحادثه شناسایی شده درمحورهای استان مرکزی ۳۲ نقطه هنوز رفع نشده و به مرحله آشکارسازی و انجام کارهای اولیه رسیده است. رفع این نقاط نیازمند اصلاح هندسی و تامین اعتبار است و امیدواریم امسال ۱۳ نقطه را رفع کنیم که منقصات مربوط نیز انجام شده است.

بهرامی‌نیا همچنین با بیان اینکه اکنون ۲۶ دوربین ثبت تخلف در محورهای استان مرکزی فعال است گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مکان‌یابی برای راه‌اندازی ۱۴ دوربین دیگر انجام شده و امسال به بهره‌برداری می‌رسند. ۱۸۹۰ دوربین ثبت تخلفات سرعت باید در محورهای مواصلاتی کشور نصب شود که سهم این استان از این دوربین‌ها ۴۰ دستگاه است که امسال محقق خواهد شد و شاهد نصب دوربین درتمام محورهای استان مرکزی خواهیم بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مرکزی تعداد راهدارخانه‌های ثابت و سیار استان را درمجموع ۲۷ باب اعلام کرد و افزود: پنج راهدارخانه را در قیطانیه ساوه، کیلومتر ۷۶ آزادراه ساوه-تهران، دوراهی شازند، گلدشت درمحور سلفچگان-اراک و کله‌جوب در گردنه زالیان محور اراک-بروجرد در دست بازسازی داریم که مناقصه آنها درحال انجام است و دهه فجر ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسند.

وی همچنین گفت: در راستای افزایش ایمنی راه‌های مواصلاتی استان مرکزی در یک سال اخیر ۱۰۰ کیلومتر از محور های مواصلاتی استان مرکزی عملیات روکش آسفالت، ۳۴ کیلومتر روکش حفاظتی و ۱۸۸ کیلومتر اصلاح شیب راه‌ها انجام شده است. از مجموع اجرای عملیات روکش آسفالت ۶۰ کیلومتر در راه‌های روستایی، ۱۹ کیلومتر راه‌های اصلی و بقیه در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها انجام شده است.

بهرامی‌نیا عنوان کرد: همچنین ۳۱۵۰ کیلومتر عملیات خط کشی و ۱۶ هزار و ۵۵۰ عدد انواع تابلو ‌های راهنمایی و رانندگی و ۲۱۵۰ متر مربع تابلو و علائم اطلاعاتی در راستای افزایش ایمنی راه های این استان تهیه و نصب شده است. همچنین در این مدت ۲۵۰ کیلومتر از روشنایی راه‌های مواصلاتی استان مرکزی به‌روز‌رسانی، شش کیلومتر از راه‌های استان به روشنایی جدید تجهز و ۱۶ کیلومتر از روشنایی حد فاصل اراک - راهجرد نیز تکمیل شده است.

نظر شما