شناسهٔ خبر: 38188 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دولت یازدهم صورت گرفت:

تحول در احداث باندهای دوم بزرگراه‌های خراسان جنوبی

جاده مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اعلام اینکه در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری دولت یازدهم با استفاده بهینه از منابع موجود در سیاست کاری خود و علیرغم کمبودهای زیاد، عملکرد خوبی را داشته است، افزود: وزارت راه و شهرسازی نیز در این راستا با توان‌های علمی و تخصصی که در اختیار داشت با محوریت اقتصاد مقاومتی اقدامات مثبت و قابل‌توجهی را به ثمر رساند که این امر در استان‌ها نیز توسط ادارات کل راه و شهرسازی پیگیری و به سرانجام رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، مهدی جعفری با بیان اقدامات مؤثر و چشمگیر دولت یازدهم و وزارت راه و شهرسازی در کشور به تشریح اهم اقدامات اداره کل راه و شهرسازی در خراسان جنوبی پرداخت و افزود: ۴۵ درصد بزرگراه‌های استان شامل ۲۰۹ کیلومتر بزرگراه طی سال‌های ۹۳ تا ۹۵ و در زمان دولت یازدهم در استان به بهره‌برداری رسید و تکمیل ۵۰ کیلومتر دیگر از باندهای دوم استان در برنامه سال ۹۶ اجرا خواهد شد که در مجموع اقدامات صورت گرفته در این بخش از ۸۱ درصد رشد برخوردار بوده است.

وی اظهار کرد: تا قبل از سال ۱۳۹۳، طول راه‌های روستایی استان ۴۷۶۸ کیلومتر بود که در سه سال گذشته به ۵۴۷۰ کیلومتر افزایش یافت که احداث و آسفالت ۷۰۲۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ و در دولت یازدهم صورت گرفته است.

جعفری یادآور شد: قبل از دولت یازدهم راه ۷۴۹ روستای استان آسفالت بود که در مدت چهار سال دولت یازدهم به ۸۰۰ روستا افزایش پیدا کرده است. همچنین راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار در شهرستان‌های بشرویه، سرایان و فردوس در شمال خراسان جنوبی در این دولت تکمیل شد. در مجموع اقدامات دولت یازدهم در بخش راه‌های روستایی در مقایسه با قبل ۱۵ درصد رشد داشته است. بهسازی و آسفالت ۶۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی از دیگر اقدامات دولت یازدهم در خراسان جنوبی بود که با رشد ۶ درصدی طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت ایمن‌سازی اظهار کرد: طی سال ۱۳۹۵ تعداد ۷ نقطه پرحادثه در سطح راه‌های استان ایمن‌سازی شد و با توجه با دیگر اقدامات صورت گرفته خوشبختانه در طی سه سال ۹۳ و ۹۴ و ۹۵ شاهد کاهش تلفات جانی در سطح راه‌های استان بودیم. از دیگر ثمرات دولت یازدهم در خراسان جنوبی می‌توان به بهره‌برداری از ۳ پروژه اداری، فرهنگی و بهداشتی طی ۶ ماه اخیر اشاره کرد که شامل: بیمارستان ۱۴۶ تختخوابی و مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان فردوس و ساختمان اداره ثبت‌احوال عشق‌آباد شهرستان طبس است.

جعفری ادامه داد: یکی از اقدامات مهم که در شهر بیرجند اجرا شد پروژه آماده‌سازی اراضی ۴۵۰ هکتاری زعفرانیه بیرجند است که با سرمایه‌گذاری ۸۵۰ میلیارد تومانی و با مشارکت موسسه خدمات و توسعه خراسان وابسته به آستان قدس رضوی اجرا شد و در حال حاضر بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ازجمله اقداماتی که با پیگیری‌های مهندس پرویزی استاندار محترم خراسان جنوبی اجرایی شد می‌توان به اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی برای پرداخت به پیمانکاران راه و شهرسازی استان و همچنین اختصاص ۵/۵ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی جهت اجرای پروژه فاضلاب مسکن مهر در مهرشهر بیرجند اشاره کرد.

جعفری در ادامه یادآور شد: تعهد استان در بحث مسکن مهر ۳۱ هزار و ۲۴۶ واحد بود از ابتدای دولت تدبیر و امید ۲۹ هزار و ۴۲۴ واحد مسکن مهر تکمیل و تحویل شد و رشد ۱۹۹ درصدی داشت که قبل از دولت تدبیر و امید تنها ۹ هزار و ۸۲۸ واحد مسکن مهر احداث و تحویل شده بود.

همچنین در حوزه شهرسازی و معماری تا ابتدای سال ۱۳۹۲، ۱۹ طرح جامع در شهرهای استان تهیه شده بود که در مدت سه سال و نیم فعالیت دولت یازدهم برای هر ۲۸ شهر استان طرح جامع تصویب و به شهرداری‌ها ابلاغ شد که در این حوزه شاهد رشد ۴۷ درصدی هستیم. همچنین در ابتدای سال ۱۳۹۲ تنها هشت شهر طرح تفصیلی داشت که هم‌اکنون ۱۵ شهر استان دارای طرح تفصیلی است و در این حوزه هم شاهد رشد ۸۸ درصدی هستیم.

نظر شما