شناسهٔ خبر: 38203 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

بهره برداری از ۸۳۸ کیلومتر زیرساخت ریلی تا پایان سال جاری/ راه‌آهن همدان در روزهای آتی به بهره‌برداری می‌رسد

خیر الله خادمی ممدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: با اتمام ۴۹۱ کیلومتر عملیات ریل‌گذاری در پنج مرکز استان کشور، تا پایان سالجاری ۸۳۸کیلومتر راه‌آهن به شبکه ریلی کشور افزوده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی با اشاره به تکمیل پنج پروژه ریلی اولویت‌دار و اتصال مراکز استان به شبکه ریلی در سال ۱۳۹۶ گفت:‌ با اتمام عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن تهران- همدان، این خط آهن به طول ۲۶۷ کیلومتر  طی روزهای آتی به بهره‌برداری می‌رسد و چهار مرکز دیگر استان نیز به ترتیب اولویت تا پایان سال  به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

خادمی راه‌آهن قزوین- رشت را دیگر اولویت ریلی کشور دانست و خاطرنشان کرد: این پروژه از نظر ترانزیتی در کریدور شمال- جنوب کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و تاکنون ریل‌گذاری ۱۰۱ کیلومتر آن به پایان رسیده است.

وی افزود: این پروژه از بزرگترین پروژه‌های ریلی کشور است و دارای ۸ هزار و ۷۲۴ متر پل خاص و ۲۲ هزار متر تونل است که در سالجاری اتمام و به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری از۱۷۵ کیلومتر راه‌آهن غرب کشور، حدفاصل ملایر تا کرمانشاه را دیگر پروژه ریلی این برنامه معرفی کرد و اظهار داشت: این مسیر موجب ارتباط ریلی استان‌های غرب کشور با تهران و شبکه ریلی سراسری می‌شود و هم‌اکنون حدفاصل ملایر تا کرمانشاه با پیشرفت فیزیکی ۷۸  درصدی در حال انجام است.

وی از اتمام ریل‌گذاری۱۰۳ کیلومتر این مسیر خبر داد و افزود:‌ این مسیر دارای هزار و ۳۵۲ کیلومتر پل خاص و ۲ هزار و ۹۸۹ متر تونل است که دو ایستگاه اصلی برای آن در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور راه‌آهن مهاباد- ارومیه به طول ۹۸ کیلومتر و میانه- بستان‌آباد به طول ۱۳۴ کیلومتر  را دیگر پروژه‌های ریلی دانست و افزود:‌ عملیات زیرسازی این مسیرها در حال انجام است و ۳۰ کیلومتر از مسیر مهاباد- ارومیه تاکنون ریل‌گذاری شده است و با تلاش شبانه روزی همکاران این پروژه‌ها به طول ۸۳۸ کیلومتر تا پایان سالجاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

نظر شما