شناسهٔ خبر: 38220 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پیش‌بینی سازمان هواشناسی؛

بارش‌های رگباری و وزش باد شدید برخی از مناطق را در بر می‌گیرد

هوا شناسی - ابری بر اساس تحلیل داده‌های هواشناسی طی دو روز آینده با گذر متناوب امواج جوی از کشور و همراهی آن‌ها با جریانات گرم و مرطوب جنوبی، شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در برخی از مناطق کشور خواهیم شد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، در این مدت رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید مناطقی از دامنه‌های البرز، برخی از نقاط شمال غرب، شرق، مرکز و جنوب شرق، غرب، جنوب، جنوب غرب، شمال شرق کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی در بر می‌گیرد.

همچنین از بعدازظهر امروز در مناطق شرق و جنوب شرق به سبب وزش باد شدید، بروزگرد و خاک نیز پیش‌بینی می‌شود و روز سه شنبه این هفته بارش رگباری در بخش‌های جنوب شرق، شمال شرق و شرق کشور و وزش باد شدید در دامنه‌های جنوبی البرز دور از انتظار نیست .

سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرد، شدت بارش‌ها امروز (یکشنبه 17 اردیبهشت) در جنوب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، جنوب لرستان و شمال فارس و روز دوشنبه در کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال وبختیاری، جنوب لرستان مورد انتظار است.

روز یکشنبه تا اواسط هفته جاری در اکثر نقاط کشور دمای هوا افزایش خواهد داشت و در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه به علت وزش باد شدید جنوبی، دمای هوا در نوار شمالی کشور بخصوص در استان های گیلان و اردبیل افزایش بیشتری خواهد داشت.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: شدت وزش باد از اواخر وقت یکشنبه تا اواسط روز دوشنبه (18 اردیبهشت ) بیشتر خواهد شد و روز دوشنبه مناطق شمال غرب کشور وزش باد شدیدتری را مشاهده خواهند کرد./

نظر شما