شناسهٔ خبر: 38251 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی مراسمی با حضور میرشفیع صورت گرفت:

آغاز عملیات اجرایی آزادراه شهید رجایی در هرمزگان/تکمیل آزادراه تا دو سال دیگر

بازدید در مراسمی با حضور معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها وزارت راه و شهرسازی عملیات احداث آزادراه شهید رجایی در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، سید حسین میرشفیع در مراسم آغاز به کار این آزادراه گفت: استقرار صنایع عظیم نفت، آلومینیوم هرمزگان، فولاد هرمزگان و همچنین بندر مهم و استراتژیک شهید رجائی در غرب شهر بندرعباس، این منطقه را به یکی از مهم‌ترین قطب‌های صنعتی استان و کشور ایران تبدیل کرده است.

به گفته معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، افتتاح پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس در روزهای اخیر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های تولید بنزین استاندارد یورو ۴ بر اهمیت این قطب اقتصادی افزوده است.

میرشفیع ادامه داد: طرح احداث ادامه آزادراه شهید رجائی از منطقه تل سیاه تا ورودی بندر شهید رجائی و اتصال آن به بزرگراه بندرعباس _ بندر خمیر –بندرلنگه یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی  است که با سرمایه‌گذاری صد در صدی توسط بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

در این مراسم همچنین غلامحسین شیری مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به جزئیات این آزادراه گفت: طول آزادراه شهید رجایی در این مقطع حدود ۳۲ کیلومتر است که از منطقه شمالی صنایع مذکور عبور کرده و مکان جدیدی را برای ارتباط این صنایع با بازارهای مصرف فراهم می‌آورد.

وی تصریح کرد، این آزادراه بندر شهید رجائی را که یکی از بزرگ‌ترین کانون‌های تولید بار و کالا در کشور است به شبکه آزادراهی کشور متصل می‌کند.

شیری گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، هزینه اجرائی این طرح عظیم بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال باشد که همه آن توسط سرمایه‌گذار هزینه خواهد شد که طی دو سال به بهره‌برداری می‌رسد.

 وی با بیان اینکه هم‌اکنون تنها محور ارتباطی با بندر شهید رجائی محور میدان سایت – خونسرخ – بندر شهید رجائی است، بیان کرد: این  محور به جهت محدودیت سرویس‌دهی تا دو سال آینده به طور کامل از ترافیک اشباع می‌شود، اهمیت این بخش از آزادراه روشن‌تر می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان ابراز امیدواری کرد، با اجرای این بخش از آزادراه که ادامه آن به سمت سیرجان هم در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد گام بسیار مهمی در شکوفایی اقتصادی میهن اسلامی برداشته شود.

نظر شما