شناسهٔ خبر: 38254 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

روحانی در مراسم افتتاح راه‌آهن همدان-تهران خبر داد:

تا پایان دولت هر ماه یک راه‌آهن در مرکز ۴ استان افتتاح می‌شود/ سرمایه‌گذاری بحث ریل از اولویت‌های دولت یازدهم است

روحانی رئیس جمهوری در مراسم افتتاح راه‌آهن همدان-تهران با ابراز خرسندی از تحقق وعده داده شده دولت تاکید کرد: اردیبهشت در همدان شاهد افتتاح راه‌آهن هستیم، خرداد در کرمانشاه، تیر در ارومیه، مرداد در رشت و شهریور در تبریز شاهد افتتاح راه‌آهن خواهیم بود به طوریکه تا پایان دولت هر ماه یک افتتاح داریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهوری امروز درآیین افتتاح راه‌آهن همدان-تهران گفت: خوشحالم امروز مردم همدان از طریق ریل به راه‌آهن کشور متصل می‌شوند. افتتاح راه‌آهن اقدام خوشحال‌کننده‌ای است که مردم همدان سال‌ها منتظر آن بودند.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن این طرح کاری خوشایند و خوشحال‌کننده بود و مردم این استان سال‌ها منتطر اتمام این طرح بودند، عنوان کرد: کار و فعالیت این ایستگاه را امروز با نام و توکل به خداوند افتتاح می‌کنیم.

روحانی اظهار کرد: در سال ۹۴ بر خلاف آنچه همه پیش‌بینی می‌کردند دچار مشکل بزرگ مالی شدیم و درآمد نفت یک چهارم شد و قیمت نفت به ۳۰ تا ۴۰ دلار رسید و بعضی از وعده‌های ما کُند پیش رفت اما در ۹۵ تلاش کردیم جبران‌کنیم.

وی با بیان اینکه خوشحالم امروز یکی از وعده‌هایی که داده شد، به منصه ظهور رسید، تصریح کرد: زمانی‌که به وعده عمل می‌کنی احساس سبکی می‌کنید که بار مسئولیت را به مقصد رساندید.

روحانی با اشاره به اینکه وفای به عهد لذت خود را دارد، خاطرنشان کرد: در آغاز دولت به وزرا و استانداران گفتم برای استان چیزی بگویید که شدنی است چرا که وعده‌ها زیاد داده شد و عمل کمتر شد ‌که مردم خسته شدند.

وی با ابرازخرسندی از تحقق وعده داده شده دولت تأکید کرد: اردیبهشت در همدان شاهد افتتاح راه‌آهن هستیم، خرداد در کرمانشاه، تیر در ارومیه، مرداد در رشت و شهریور در تبریز شاهد افتتاح راه‌آهن خواهیم بود به طوریکه تا پایان دولت هر ماه یک افتتاح داریم.

رئیس جمهوری با بیان اینکه مسأله راه‌آهن برای محیط زیست و ترانزیت بسیار مهم است، عنوان کرد: از جلسات اولی که با مقام معظم رهبری داشتیم، یکی از مباحثی که مطرح شد، بحث ریل بود به طوریکه ایشان اصرار داشتند بار کشور و مسافر بر روی ریل قرار گیرد و دولت یازدهم هم تأکید داشت بر روی ریل سرمایه‌گذاری شود.

وی یادآور شد: سرمایه‌گذاری بحث آب و فاضلاب، ریل و محیط زیست از اولویت‌های دولت یازدهم است.

نظر شما