شناسهٔ خبر: 38264 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران:

راه و شهرسازی گچساران ۲۰ طرح عمرانی در دست اجرا دارد/ آغاز عملیات اجرایی واریانت محور ارتباطی آب حیات

آسفالت رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت: ۲۰ طرح عمرانی بخش راه و شهرسازی در مناطق مختلف این شهرستان با اعتباری افزون بر ۱۵۸ میلیارد و ۶۵۷ میلیون ریال در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، اسماعیل احمدی گفت: این تعداد طرح از محل اعتبارات ۲ درصد نفت، استانی و ماده ۱۸۰ در دست اجراست.

وی بیان کرد: این طرح‌ها در زمینه نگهداری راه‌های روستایی، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی خنک بنار، نیمدور، اسپر و موگ، تعمیر پل چهار بیشه، ساخت جاده رودبال، آبچیرک، آب توت، انجیر سیاه، مظفرآباد لیشتر، آسفالت راه‌های روستایی فاقد آسفالت، تکمیل جاده جهان‌آباد، بهسازی و آسفالت جاده قبرستان دو گنبدان است.

احمدی افزود: برای ساخت راه روستایی رودبال ۱۰ میلیارد ریال اعتبار، بهسازی جاده نیمدور هفت میلیارد ریال اعتبار و بهسازی و آسفالت راه روستایی خنک بنار ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار در سال مالی ۹۶-۹۵ در نظر گرفته شد.

وی طول راه‌های روستایی گچساران را ۴۰۵ کیلومتر ذکر کرد و گفت: بیش از یک میلیارد و ۴۴۶ میلیون ریال برای نگهداری راه‌های روستایی این شهرستان در سال گذشته اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: هفت طرح ساختمانی اداری در زمینه‌های مختلف با اعتباری افزون بر ۱۱۵ میلیارد ریال در سطح شهر دوگنبدان مرکز این شهرستان از سوی این اداره در دست اجراست.

احمدی افزود: این طرح‌ها شامل مجتمع فرهنگی و هنری، سالن جلسات فرمانداری، مصلی گچساران، دیوارکشی و محوطه‌سازی مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای، تکمیل کتابخانه مصلی دوگنبدان، مجتمع هنری پردیس و ساختمان اداره کار و رفاه اجتماعی است.

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها ۳۵ تا ۹۰ درصد است.

احمدی گفت: این طرح‌ها در صورت تخصیص اعتبارات تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

احمدی ابراز کرد: هم اینک سه طرح بزرگ‌راه سازی در گچساران شامل جاده اصلی دوگنبدان - بی‌بی حکیمه (س) به رگ سفید با ۱۲ درصد پیشرفت کاری و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طول ۲۷ کیلومتر، ساخت جاده باباکلان به دوگنبدان به طول ۲۰ کیلومتر با ۱۲ درصد پیشرفت کاری و ۶۰۰ میلیارد ریال، جاده گچساران به آبریگون با ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار با ۳۵ درصد پیشرفت و چهار و نیم کیلومتر طول در این شهرستان در دست اجراست.

وی ارتقای شاخص برخورداری از راه مناسب در حوزه شهری و روستایی را دارای اهمیت ویژه دانست و بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهبود وضعیت راه‌های روستایی گچساران انجام شده است.

۴۰۵ کیلومتر راه روستایی، ۲۷ کیلومتر چهارخطه، ۹۰ کیلومتر راه اصلی و ۱۷۶ کیلومتر راه فرعی در شهرستان گچساران وجود دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

نظر شما