شناسهٔ خبر: 38279 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح شد:

پیشنهاد واگذاری مسئولیت دبیری کمیسیون ایمنی راه‌های استان‌ها به مدیران کل راهداری

جلسه رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان داشت: با توجه به انتزاع بخش راهداری از ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها پیشنهاد می‌شود برای پیگیری و استمرار برگزاری جلسات، دبیری کمیسیون ایمنی راه‌های استان‌ها از ادارات کل راه و شهرسازی به مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها واگذار شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی داود کشاورزیان در هشتاد و پنجمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها پیشنهاد کرد دبیری کمیسیون ایمنی راه‌های استان‌ها با موافقت وزیر راه و شهرسازی به ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای واگذار و برگزاری مستمر جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها از آن‌ها مطالبه شود.

وی افزود: با توجه به ادغام بخش راهداری با حمل‌ونقل و پایانه‌های استان‌ها، ادارات کل راه و شهرسازی خود را همانند گذشته درگیر مسائل مربوط ایمنی حمل‌ونقل نمی‌کنند. از طرفی جهت‌گیری وزارت راه و شهرسازی، انتخاب مدیرانی با گرایش مسکن و شهرسازی برای ادارات کل استانی بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به‌طوری‌که در صورت هرگونه پیگیری مدیرکل راه و شهرسازی استان، فرد پیگیر را به سمت مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هدایت می‌کند.

پیشنهاد تشکیل معاونت حمل‌ونقل در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها

تقی زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی نیز در ادامه این کمیسیون بیان داشت: هم‌اکنون پیشنهاد شده در هر یک ادارات کل راه و شهرسازی یک معاونت حمل‌ونقل تشکیل شود تا به مسئله ایمنی پرداخته شود؛ اما تا زمان تصویب آن می‌توان از پیشنهاد آقای کشاورزیان استفاده کرد.

بخارایی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در دولت اصلاحات پیشنهاد کشاورزیان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مسئله اصلی برگزار شدن آن است. لذا برای پررنگ‌تر شدن اهمیت برگزاری کمیسیون‌ها در سطح استان‌ها وزرا یا معاونان وزرا در برخی جلسات کمیسیون‌ها شرکت کنند.

تقی زاده خاطرنشان کرد: بهتر است پیشنهاد کشاورزیان از سوی مرکز بررسی شود و به‌عنوان دستور جلسه در کمیسیون مطرح شود. همچنین شاخص‌های ارزیابی انتخاب کمیسیون‌های ایمنی برتر مورد بررسی قرار گیرد.

نظر شما