شناسهٔ خبر: 38280 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده تهران:

سه برابرکردن یارانه امکان اجرا ندارد/ برخی نامزدها وعده‌های غیرواقعی می‌دهند/ توفیق دولت یازدهم در مسائل اقتصادی

داود محمدی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سه برابرکردن یارانه‌ها امکان اجرایی ندارد، گفت: برخی نامزدها وعده‌های غیر قابل اجرا و غیر واقعی می‌دهند که این اقدام نادرستی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داوود محمدی، نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی درمورد برخی شعارهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر افزایش یارانه‌ها اظهارکرد: هر نوع افزایش یارانه، مستلزم بودجه است، مجلس، بودجه ۹۶ را تصویب کرد و هر تغییر دوباره باید در خانه ملت بررسی و تصویب شود.

وی افزود: مجلس از امکانات مالی کشور آگاه است، برای مثال چه میزان می‌توانیم از طریق مالیات و چه میزان از فروش نفت درآمد کسب کنیم، بنابراین این قول و قرارهایی که نامزدها می‌دهند به دلیل کم‌اطلاعی یا بی‌اطلاعی است از این رو دادن این وعده‌ها نادرست است و به اداره کشور در آینده لطمه می‌زند.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: هر نامزدی که موفق به کسب رای مردم شود، هر حرکتی که بخواهد درمورد یارانه‌ها انجام دهد مستلزم تصویب مجلس است، مجلس واقف است که امکان سه یا چهار برابر کردن یارانه‌ها وجود ندارد.

محمدی از نامزدهای انتخابات خواست که با دقت، با اطلاع و آگاهی صحبت کنند و به مردم وعده دهند، هرکس رئیس جمهوری شود با وعده‌های نادرست دچار مشکل می‌شود.

وی در ادامه درارزیابی خود از اقدامات دولت یازدهم گفت: دولت یازدهم در سیاست خارجی موفق عمل کرد، سیاست خارجی را سامان داد و موفقیت دولت در برجام، مشکلات زیادی را حل کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم از رکود و بیکاری به عنوان مشکلات کنونی کشور نام برد و اظهارکرد: دولت در مسائل اقتصادی با توجه به شرایط بحرانی بسیار موفق بوده است، با توجه به تحریم هایی که حاکم است دولت می‌تواند برنامه‌ریزی و پایه‌گذاری انجام داده و راه را برای آینده ادامه دهد و باید ادامه برنامه دولت در جهت حل رکود، تولید و اشتغال باشد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: دولت یازدهم از ابتدا برای معلمان برنامه‌های خوبی داشته است، در حد امکانات حقوق معلمین پرداخت شد، افزایش حقوق نسبتا مطلوبی داشتند از این رو دولت در مسائل فرهنگی برنامه‌های خوبی داشته است.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ در کشور برگزار می‌شود.

نظر شما