شناسهٔ خبر: 38372 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

روستا اعلام کرد:

تصویب برنامه اجرایی اجلاس هفتم وزرای راه و شهرسازی آسیا- اقیانوسیه/ ارائه راهکارهای بهبود و ارتقای وضعيت شهرها و زیستگاه‌های انسان

جلسه عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران خبر داد: برنامه اجرایی اجلاس هفتم وزرای راه و شهرسازی آسیا-اقیانوسیه که سال آینده به میزبانی ایران در تهران برگزار خواهد شد نیز بررسی و به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مجید روستا عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با حضور در بیست و ششمین نشست شورای حکام برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد که در شهر نایروبی کنیا برگزار شده است از برگزاری جلسه هیات رئیسه وزاری راه و شهرسازی آسیا-اقیانوسیه در مرکز اسکان بشر سازمان ملل متحد در دومین روز از این نشست خبر داد و گفت: همزمان با برگزاری این جلسه، برنامه اجرایی اجلاس هفتم وزرای راه و شهرسازی آسیا-اقیانوسیه که سال آینده به میزبانی ایران در تهران برگزار خواهد شد نیز بررسی و به تصویب رسید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در دومین روز از این نشست همچنینجلسه هیات رئیسه وزرای راه و شهرسازی آسیا-اقیانوسیه ۲۰۱۷ به ریاست وزیر مسکن هندوستان برگزار و برنامه میزبانی ایران در سال ۲۰۱۸ نیز در این جلسه ارائه شد.

روستا همچنین در ادامه با اشاره به حضور ۵۸ کشور عضو در این اجلاسیه گفت: راهکارهایی از جمله بهبود و ارتقای وضعيت شهرها و زیستگاه‌های انسان، توسعه پايدار اجتماعى و زيست محيطى زيستگاه‌هاى بشر  و  همچنین  نحوه دستيابى به سر پناه مناسب براى همه آحاد بشر در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این سازمان می‌کوشد تا با پیشگامی در فرایند شهری شدن و ترویج تغییر سیاست‌ها، روش‌ها و نگرش‌های مقابله با نیازهای توسعۀ شهری، رشد شهرها و مناطق روستایی را به فرصتی برای توسعه فراگیر برای همۀ شهروندان تبدیل کند.

عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری  ایران همچنین خاطرنشان کرد: این اجلاس با حضور نماینده «اپامچود » و نماینده « هبیتات » برگزار و  برنامه اجرایی کارگروه‌های پنج گانه نیز ارائه  شدند، همچنین در ادامه  موضوعات دبیرخانه دائمی اجلاس و چشم انداز آتی اجلاس مطرح و کشورهای عضو هیات رئیسه، گزارشات خود را ارائه کردند./

نظر شما