شناسهٔ خبر: 38405 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد

بهسازی ۷۵ کیلومتر راه روستایی قم در دولت یازدهم

حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: در دولت یازدهم ۴۰ کیلومتر راه روستایی احداث و ۷۵ کیلومتر نیز روکش و بهسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی قم، حسن صبوری، مدیرکل راه و شهرسازی استان با اعلام این خبر افزود: اجرای زیرسازی و آسفالت محور جنت آباد به سمت جاده کاشان با ۳۵۰۰ میلیون ریال، تکمیل محور قم- قنوات (روشنایی، جدول‌گذاری و آسفالت) با ۴۰۰۰ میلیون ریال، احداث قطعه دوم محور قم - جعفریه با ۲۰ هزار میلیون ریال از اقدامات این اداره‌کل بوده است.

وی اضافه کرد: اصلاح نقطه حادثه‌خیز سه راهی کهک- قباد بزن و بهسازی و روکش آسفالت محور احمد آباد قمرود - کوه سفید با اعتبار هشت میلیارد و ۳۳۰ میلیون و ۵۶۶ هزار، بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی حوزه استحفاظی با اعتبار ۱۹ میلیارد و ۸۹۵ میلیون و ۳۴۶ هزار، اجرای رفوژ وسط و جدول‌گذاری محور قم- قنوات با اعتبار ۹ میلیارد ریال از جمله اقدامات این اداره کل در محورهای روستایی است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی قم، تکمیل نهر و رفوژ وسط و جدول‌گذاری محور قم - قنوات با اعتبار دو میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریال، زیرسازی و آسفالت از خروجی مبارک آباد به سمت جاده نفت گاز سراجه با اعتبار سه میلیارد و ۹۳۱ میلیون ریال، اجرای ابنیه فنی و زیرسازی محور جنت آباد به جاده کاشان با اعتبار دو میلیارد و ۳۴۲ میلیون ریال و احداث روشنایی تقاطع اتوبان کاشان تا مبارک آباد با اعتبار پنج میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال نیز در طول چهار سال گذشته انجام شده است.

صبوری گفت: بهسازی و روکش راه روستاهای ساریه خاتون، علی آباد نیزار، جریک آغاج، کمربندی گازران، قمرود، تاج خاتون و نیجه جمعا به طول ۴۰ کیلومتر با اعتبار ۲۱ هزار میلیون ریال در خرداد سال گذشته به اتمام رسید.

وی اضافه کرد: قطعه اول محور قم – جعفریه به طول ۱۰.۵ کیلومتر و عرض ۱۱ متر به همراه پنج دستگاه پل با اعتبار ۶۹ هزار میلیون ریال نیز در فروردین ۹۵ به بهره برداری رسید.

صبوری به طرح‌های در دست اقدام این اداره‌کل اشاره کرد و گفت: احداث محور دوم قطعه قم - آوه به طول ۸.۵ کیلومتر و عرض ۱۱ متر به همراه ۲۵ دستگاه پل به دهانه دو تا هشت متر با اعتبار ۸۵ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال که در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد از طرح‌هایی است که امسال افتتاح می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی قم ادامه داد: همچنین احداث قطعه سوم محور قم - جعفریه به طول هفت کیلومتر و عرض ۱۱ متر با اعتبار ۲۶ هزار میلیون ریال در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سال جاری تکمیل می‌شود.

به گفته وی، همچنین امسال آسفالت گردنه اَوِل و دره سلیمان با اعتبار ۲۰۰۰ میلیون ریال که در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، به اتمام می‌رسد.

به گفته وی، تکمیل بهسازی و تعریض پل محورهای روستایی شامل روستاهای نایه، آغلک، نویس، جریک، آغاج و قمرود با اعتبار ۷۰۰۰ میلیون ریال، اصلاح میدان پردیسان- ورجان با اعتبار ۴۵۰۰ میلیون ریال، بهسازی و آسفالت محور روستای سلطان باجی و ملک آباد و کاج محمد آباد با اعتبار ۲۰ هزار میلیون ریال، احداث پل سه دهانه طغرود با اعتبار ۱۵ هزار میلیون ریال  امسال تکمیل می‌شود.

صبوری افزود: بهسازی و روکش آسفالت راه روستاهای عیسی آباد، یکه باغ سنجگان، چاهک مهرزمین، آب شیرین، مراد آباد، اسلام آباد، عنایت بیگ، حسین آباد میش مست و ونارچ با اعتبار ۱۰ هزار میلیون ریال، احداث راه جنت آباد به جاده کاشان به طول ۳.۲ کیلومتر و عرض شش متر با اعتبار ۵۰۰۰ میلیون ریال و روکش آسفالت قطعه صفر محور قم – جعفریه به طول ۲.۱ کیلومتر و عرض ۲۲ متر با اعتبار ۴۰ هزار میلیون ریال امسال به بهره برداری می‌رسد.

نظر شما