شناسهٔ خبر: 38433 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مقصود اسعد سامانی مطرح‌کرد:

تاثیر اقتصادی و درآمد ارزی راه‌های‌ هوایی جدید/ افتتاح راه‌های هوایی جدید آرزوی سال‌های دراز ایرلاین‌ها

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، افتتاح راه‌های هوایی جدید در آسمان ایران را آرزوی سال‌های دراز ایرلاین‌های داخلی توصیف‌کرد و گفت: درحال حاضر شرکت‌های هواپیمایی از راه‌های هوایی غیرمستقیم و محدودیت‌های آن رها شدند و شرایط پرواز تسهیل و روان شده، این موضوع قطعا بر اقتصاد این شرکت‌ها و کشورمان تاثیرگذار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مقصود اسعد سامانی عنوان‌کرد: بهره‌برداری از راه‌های هوایی مستقیم و موازی از آرزوهای دیرینه شرکت‌های هواپیمایی بوده است که خوشبختانه این آرزو محقق شد تا این شرکت‌های هواپیمایی از محدودیت راه‌های هوایی غیرمستقیم و دو طرفه رها شوند.

وی ادامه داد: قطعا این اقدام تاثیر اقتصادی چشمگیری بر اقتصاد شرکت‌های هواپیمایی و کشور خواهد گذاشت زیرا زمان سفر و میزان مصرف سوخت کاهش یافته و عمر قطعات مصرفی هواپیماها افزایش می‌یابد. همچنین ایرلاین‌های خارجی که قصد ورود به فضای ایران را دارند، در انتخاب مسیرهای خود جدی‌تر خواهند بود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر اینکه نمی‌توان تاثیر اقتصادی و درآمد ارزی این راه‌های هوایی جدید را نادیده گرفت، به روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی گفت: با پیگیری‌ها و تلاش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران راه‌های هوایی جدید افتتاح شده و به بهره‌برداری رسید. منافع این پروژه در سطح کلان به نفع کشور است و علاوه بر آن ایرلاین‌ها و فرودگاه‌ها نیز از آن بهره‌مند می‌شوند، برای ایرلاین‌های خارجی نیز استفاده از فضای ایران مقرون به صرفه شده است.

نظر شما