شناسهٔ خبر: 38434 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر‌کل راه و شهرسازی استان البرز خبر داد

احداث باند دوم محورکیانمهر به ماهدشت / اتمام آسفالت محور ماهدشت به اشتهارد تا پايان سال جاری

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی البرز در بازدید از پروژه‌های راهسازی استان از احداث باند دوم محور کیانمهر به ماهدشت همچنین اتمام آسفالت و بهسازی محور ماهدشت به اشتهارد تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره‌كل راه و شهرسازی البرز، مدير‌كل راه و شهرسازي استان ضمن بازديد ازپروژه احداث باند دوم کیانمهر به ماهدشت حدفاصل مسکن مهر ماهدشت تا بلوار بسیج ماهدشت از ادامه فعالیت اين پروژه خبر داد و گفت: این پروژه به طول ۳.۵ کیلومتر به صورت تعریض از طرفین به عرض تمام شده ۲۴ متر در دو باند مجزا از هم ساخته خواهد شد.

رضايي افزود: محل تلاقی این محور با ورودی مسکن مهر ماهدشت به صورت تقاطع غیر همسطح طراحی شده که شامل دو دهانه پل شش متری به صورت رفت و برگشت است و هزینه احداث آن بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی خاطر نشان كرد: در مجموع، با احتساب هزینه احداث مسیر، مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه خواهد داشت.

در این بازدید، ضمن بررسی روند اجرای پروژه، مشکلات حین کار شامل معارضین لوله گاز و فیبر نوری و ساختمان و دیوار یگان ویژه نیروی انتظامی هم مورد بررسی قرار گرفت و برای رفع این معارضین، دستورهای ویژه‌ای از طرف مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز به مديريت ساخت و توسعه راه‌ها صادر شد.

خبر دیگر اینکه مدیر‌کل راه و شهرسازی استان البرز ضمن بازديد از پروژه لکه‌گیری و روکش آسفالت محور مرد‌‌آباد (ماهدشت) به اشتهارد از اتمام اين پروژه تا پايان سال جاري خبر داد .

این پروژه به طول ۴۰ کیلومتر شامل لکه‌گیری و اجرای یک لایه پریمکت و یک لایه ماسه آسفالت رگلاژی با دانه بندی ۰ تا ۸ میلی‌متر به ضخامت دو سانتی‌متر و یک لایه آسفالت بیندر با دانه‌بندی ۰ تا ۱۹ میلی‌متر به ضخامت شش سانتی‌متر است.

اجرای روکش آسفالت محور اشتهارد به ماهدشت و همچنین احداث باند دوم کیانمهر به ماهدشت حدفاصل مسکن مهر ماهدشت به بلوار بسیج ماهدشت با اعتباري  بالغ بر ۱۲۵ میلیارد ریال باعث ارتقای کیفیت سواری و سطح سرویس محور و افزایش رضایت‌مندی استفاده‌کنندگان از محور خواهد شد.

بازدید مدیر‌کل راه و شهرسازی استان البرز از پروژه درزگیری محور روستایی خودرو به احمد‌آباد

خبر دیگر اینکه مديركل راه و شهرسازي استان البرز از پروژه درزگیری و روکش آسفالت محور روستایی خودرو به احمد آباد از توابع شهرستان نظرآباد خبر داد و گفت: این پروژه به طول ۱۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال اجرا است و برآورد اجرای کامل عملیات درنظرگرفته شده شامل درزگیری، لکه‌گیری و اجرای یک لایه پریمکت و یک لایه آسفالت رگلاژی و در نهایت یک لایه روکش آستر، بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال است.

رضايي در حاشيه اين بازديد ابراز اميدواري كرد كه اين پروژه تا پايان سال جاري به بهره برداري برسد و باعث سهولت در رفت و آمد مردم شريف منطقه شود.

پيشرفت ۷۰ درصدي  پروژه تقاطع غير همسطح محور اشتهارد نجم آباد_نظرآباد با جاده قديم كرج_هشتگرد

همچنین مديركل راه و شهرسازي استان البرز از پيشرفت ۷۰ درصدي  پروژه تقاطع غير همسطح محور اشتهارد نجم ‌آباد_نظرآباد با جاده قديم كرج_هشتگرد و بهسازي مسيرهاي دسترسي به آزادراه خبر داد و گفت: اين پروژه با پيشرفت فيزيكي ۷۰ درصدی در حال انجام است و از مجموع ۱۰.۶ كيلومتر طول مسير پروژه، چهار كيلومتر تكميل شده و به عنوان مسيرهاي انحراف ترافيك به بهره‌برداری می‌رسد. اين پروژه داراي دو دهانه پل بتني به طول ۲۶.۵ متر است و تاكنون ۳۰۰ هزار متر مكعب عمليات خاكي انجام شده است.

رضايي افزود: اكنون ساخت ديافراگم عرشه و ديوارهاي حائل اين پروژه در دست اقدام است.

پروژه ساخت تقاطع غير همسطح محور اشتهارد نجم آباد_نظرآباد با جاده قديم كرج_هشتگرد از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است كه بهره برداري از آن باعث كاهش سوانح و تصادفات، افزايش ايمني، كاهش بار ترافيكی، كاهش زمان سفر و صرفه ‌جويي در مصرف سوخت مي‌شود.

بازدید از احداث تقاطع غیرهمسطح اتصال باند شمالی آزاد راه تهران _ قزوین به محور قدیم کرج _ هشتگرد

خبر دیگر اینکه مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز ضمن بازديد از پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح اتصال باند شمالی آزاد ‌راه تهران _ کرج _ قزوین به محور قدیم کرج _ هشتگرد  در جريان  آخرين وضعيت پيشرفت فيزيكي اين پروژه قرار گرفت.

 رضایی در حاشيه اين بازديد گفت: این تقاطع با رمپ و لوپ‌های آن در مجموع ۱.۵ کیلومتر طول دارد و احداث آن ۲۰ میلیارد ریال هزینه خواهد داشت.

وی افزود: این پروژه جزو پروژه‌های جدید است که به منظور ارتباط باند شمالی آزادراه با محور قدیم کرج _ هشتگرد طراحی شده و اکنون پیمانکار آن در حال تجهیز کارگاه برای شروع عملیات اجرایی است.

نظر شما