شناسهٔ خبر: 38435 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط معاون رئیس‌جمهور صورت پذیرفت:

بازدید از چند پروژه بزرگ شهرستان لنگرود

شعبانعلی خاوری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه نماینده محترم مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان و تنی چند از مسئولین از پروژه بزرگراه چمخاله - رودسر بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، مهرداد لاهوتی نماینده محترم مردم شریف لنگرود در مجلس شورای اسلامی و علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی و تنی چند از مسئولین از پروژه بزرگراه چمخاله - رودسر بازدید کردند.

علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی صبح امروز در جریان این بازدید گفت: پروژه حسن رود - زیباکنار - چمخاله - رودسر به طول ۷۰ کیلومتر در سال ۸۶ آغاز شده و بهسازی محور در قالب ارتقا به صورت ۴ خطه با ایجاد راه اصلی تا سال ۹۰ تا منطقه  زیباکنار به همراه  یک پل ۸۰ متری در رودخانه چمخاله احداث شد .

وی اضافه کرد: فاز بعدی احداث راه چمخاله به رودسر به طول ۱۶ کیلومتر بود که از اواسط سال ۸۹ بزرگراه چمخاله به سمت رودسر به طول ۳.۳ کیلومتر تعریف شد.

خاوری تصریح کرد: این پروژه که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، به پل شلمان رود منتهی می‌شود که قرار است در آنجا یک پل ۱۰۰ متری ایجاد شود.

وی اضافه کرد: به‌زودی آسفالت ۳.۳ کیلومتر محور مذکور آغاز شده و  ۱۶ کیلومتر باقیمانده به راه روستایی حسین‌آباد متصل می‌شود  .

مدیرکل راه و شهرسازی بیان کرد: این قطعه که قرار است به مناقصه گذاشته شود و برآورد اولیه آن حدود ۱۶ میلیارد تومان است، دسترسی محلی را قابل بهره‌برداری و ترافیک را کاهش می‌دهد.

وی در پایان گفت: با اجرای این پروژه عزیزانی که از شرق گیلان به سمت انزلی عزیمت می‌کنند از کاهش مسافت ۲۵ کیلومتری بهره‌مند خواهند شد.

گفتنی است معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین از پروژه کنارگذر لنگرود هم بازدید به عمل آورد.

نظر شما