شناسهٔ خبر: 38446 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره نگهداری ابنیه فنی راه و شهرسازی استان تاکید کرد:

آسیب جدی تردد بارهای غيرمجاز به ابنيه فنی راه‌های زنجان

سید ناصر موسوی رییس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: حمل بارهای غیر مجاز و سنگین یکی از مهم‌ترین علل تخریب ابنیه فنی محورهای مواصلاتی استان زنجان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای زنجان، سید ناصر موسوی با اشاره به حضور در  اولين نشست سراسری رؤسای ادارات نگهداري ابنيه فنی راه‌های ادارات‌كل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای سراسر كشور گفت: نگهداری ابنیه فنی راه‌ها  درتامین ايمنی سفرهای جاده‌ای نقش مهمی  دارد چراکه حجم ۹۰ درصدی حمل و نقل كالا و مسافر استان از طريق جاده صورت می‌گیرد.

رییس اداره نگهداری ابنیه فنی تصریح کرد: راه، یک سرمایه ملی است و حمل بار اضافه بر ظرفیت وسایل نقلیه، علاوه‌ بر خطرات ناشی از بروز سوانح و تصادفات جاده‌ای، موجب تخریب زیرساخت راه‌ها می‌شود. این موضوع خصوصا در راه‌های فرعی و روستایی، لطمات بزرگی را به جاده‌‌ها تحمیل می‌کند.

وی افزود: به‌منظور کاهش روند تخریبی ناشی از حمل  اضافه تناژ خصوصا در مورد مواد معدنی در راه‌های روستایی، افزایش نظارت پلیس راه و همکاری ارگان‌های مرتبط برای الزام نصب باسکول در معادن و جلوگیری از حمل بار غیرمجاز در راه‌های روستایی ضروری است.

موسوی با اشاره به خسارت سیل اخیر به ابنیه فنی استان  خصوصا درشهرستان‌های ماه‌نشان وخدابنده گفت : درسیل اخیر به پل‌ها وآب‌روهای این دو شهرستان آسیب جدی وارد شده که تعمیرو مرمت آنها در دست اقدام است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بررسی مستمر وضعیت پل‌ها و ابنیه فنی واقع در جاده‌های استان  و بازرسی فنی منظم پل‌ها جهت حصول اطمینان از ایمنی سازه‌ای آنها درکنار تعمیرات ابنیه فنی کوچک و لایروبی پل‌ها و همچنین مرمت سیستم‌های زه‌کشی پل‌ها از جمله فعالیت‌های  مداومی است که توسط اداره نگهداری راه و ابنیه فنی به دفعات و مداوم در حال انجام است.

نظر شما