شناسهٔ خبر: 38475 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی خبر داد:

اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی در سال جاری/ برنامه‌ریزی برای اجرای ۸۰۰ کیلومتر توسعه راه آهن در مناطق مختلف کشور

محمدزاده مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: امسال پنج مرکز استان به شبکه ریلی سراسری وصل می‌شوند که راه آهن همدان - تهران هفته گذشته با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید محمدزاده در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی بندر خشک و اجرای خطوط عریض و نرمال راه آهن در منطقه مرزی اینچه برون در استان گلستان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، از رشت، کرمانشاه، ارومیه و تبریز به عنوان دیگر مراکز استان‌هایی نام برد که امسال به شبکه سراسری راه آهن وصل می‌شوند.

وی افزود: اجرای ۸۰۰ کیلومتر توسعه راه آهن در مناطق مختلف کشور از دیگر برنامه های راه آهن جمهوری اسلامی برای سال جاری است.

به گفته محمدزاده، این توسعه عمدتا با اجرای خطوط ۲، ۳ و ۴ و در مسیرهایی همچون بافق - اصفهان، تهران - قزوین ، و اهواز - اندیمشک انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به اجرای عملیات احداث بندر خشک در اینچه برون و نیز اجرای خط عریض و نرمال و نیز تجهیزات تعویض بوژی در اینچه برون گفت: این اقدامات با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال انجام است.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی با همراهی مسئولان استان گلستان برای بازدید از عملیات اجرایی بندر خشک و اجرای خطوط عریض و نرمال و تجهیزات تعویض بوژی در منطقه مرزی اینچه برون از توابع شهرستان گنبدکاووس به استان گلستان سفر کرده است.

راه آهن بین‌المللی قراقستان - ترکمنستان - ایران که در سال ۹۳ با حضور روسای جمهوری سه کشور به بهره برداری رسید، در محل گمرک اینچه برون از توابع شهرستان گنبدکاووس وارد ایران می‌شود و دولت برای توسعه حمل و نقل ریلی اقدامات گسترده‌ای همچون احداث بندر خشک و اجرای خطوط عریض و نرمال راه آهن به همراه تجهیزات تعویض بوژی در این منطقه در دست انجام دارد.

گمرک اینچه برون در ۸۰ کیلومتری شمال شهرستان گنبدکاووس و در مرز ایران و ترکمنستان واقع شده و تنها گمرک زمینی استان گلستان به ترکمنستان و دروازه ورود به کشورهای آسیای مرکزی محسوب می‌شود.

نظر شما