شناسهٔ خبر: 38530 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در مراسم افتتاح فاز اول ایستگاه راه آهن ساوه اعلام کرد:

محور ساوه- بوئین‌زهرا امروز به طور کامل زیر بار ترافیکی می‌رود/ تأکید بر تهیه برنامه ۴ ماهه برای قطار حومه‌ای ساوه- تهران

افتتاح وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ۳۲ کیلومتر باقی‌مانده از جاده ساوه – بوئین‌زهرا طی سفر امروز خود به شهرستان ساوه خبر داد و گفت: این محور امروز با بهره‌بردای از بخش پایانی به طور کامل زیر بار ترافیکی می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در مراسم افتتاح فاز اول ایسنگاه راه آهن ساوه ضمن تبریک میلاد امام زمان (عج) افتتاح این ایستگاه را به مردم شریف ساوه تبریک گفت و آرزو کرد که آن‌ها در صحت و سلامت از آن سودمند شوند.

وی بیان داشت: ساوه یکی از شهرهای تاریخی ایران‌شهر کهن و یکی از مراکز تمدنی ایران است که اهمیت و نقش آن بر کسی پوشیده نیست.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرارگیری ساوه در نزدیکی تهران و اراک اهمیت آن‌ را دو چندان کرده است گفت: شهر ساوه همواره در تمدن سرزمین نقش بسزایی داشته و امروز با توجه به موقعیت جغرافیایی و صنایع متعدد شاید جزو شهرهایی باشد که نرخ جذب جمعیت آن بالا است.

وی افزود: جمعیت شهر ساوه در کمتر از ۱۰ سال از ۱۱۰ هزار نفر به ۳۵۰ هزار نفر رشد داشته است که به طور طبیعی باید رشد آن متوقف شده باشد.

وی با توجه به کریدور توسعه‌ای تهران- ساوه- قزوین و استان مرکزی به جنوب غرب ایران بیان داشت: برای من تأمین اتصالات حمل و نقلی شهرستان بسیار مهم بود، از این رو جاده ساوه – بوئین زهرا یک مرحله در سال قبل و یک مرحله دیگر به طول ۳۲ کیلومتر امروز زیربار می‌رود که بهره‌برداری کامل از این محور می‌تواند موجب خیر و برکت مردم ساوه باشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به راه‌آهن تهران – ساوه – همدان گفت: وعده کردیم که این محور به فاصله دو ماه عملیاتی شود از این رو از شرکت راه‌آهن می‌خواهم برنامه چهار ماهه‌ای برای راه‌اندازی قطار حومه‌ای ساوه – تهران تهیه کند زیرا معتقدم که این جمعیت ۳۵۰ هزار نفری ساوه علاوه بر قطارهای دوربرد به خطوط حومه‌ای نیز جهت دسترسی به تهران نیاز دارند .

وی در ادامه به راه‌اندازی حمل و نقل ترکیبی جهت دسترسی مردم به  شبکه ریلی کشور خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم فراتر از بحث حمل و نقل نظام توسعه سکونتگاه‌ها در اطراف پایتخت را ساماندهی کنیم و در این راستا از مزیت تأسیس شرکت حمل و نقل حومه‌ای راه‌آهن بیشترین بهره‌مندی را داشته باشیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا به وسیله نظام توزیع جمعیت نظام توزیع سکونت تغییر یابد.

نظر شما