شناسهٔ خبر: 38543 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در ایستگاه راه‌آهن فیروزان:

راه‌آهن تا خردادماه به کرمانشاه می‌رسد/ تعیین رکورد ریل‌گذاری ۱۰۰۰ کیلومتر برای سال‌آینده/ تاکید بر توسعه خطوط ریلی و جاده‌ای در خطه زرخیز زاگرس

سفر آخوندی در ادامه سفر یک روزه خود در ایستگاه راه‌آهن فیروزان از پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی راه‌آهن فیروزان- کرمانشاه خبر داد و گفت: با متوسط ریل‌گذاری روزانه ۱.۵ کیلومتر تا خردادماه ریل به  کرمانشاه  خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در مراسم افتتاح ایستگاه راه‌آهن فیروزان که مورد استقبال مردم محلی نیز قرار گرفته ضمن تبریک رسیدن ریل به فیروزان اظهار داشت: در تمام مسیر تا رسیدن به ایستگاه فیروزان تمام فکر من به حرم  حضرت مولا امیر المومنین (ع) و ابا عبدالله (ع) بود که امیدواریم امتداد این ریل مردم ایران را به بارگاه آن امام همام برساند و مردم را از برکت این ریل بهره مند کند.

وی افزود: علاقه‌مند بودم علیرغم سرعتی که داشتیم امروز شاهد بهره‌برداری از این راه‌آهن در کرمانشاه باشیم اما با توجه به بارش‌های سنگین نورزی، کارگاه‌ها حدود ۲۵ روز امکان فعالیت نداشتند.

آخوندی در ادامه گفت: امروز از مسیر فیروزان تا کرمانشاه به طول ۱۱۰ کیلومتر شاهد بیش از ۵۰ درصد پیشرفت هستیم و امیدوارم با متوسط ریل‌گذاری روزانه ۱.۵ کیلومتر تا خرداد ماه ریل به کرمانشاه  خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی خطاب به مردم فیروزان بیان کرد: علی رغم مشغله زیاد طی این روزها اما به دلیل تعهد خود به مردم به این سفر آمدم تا بدانند که بر سر تعهد خود هستم.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که رکورد قبلی ریل‌گذاری در ایران ۳۰۰ کیلومتر در سال بوده اما امروز شاهد ارتقا این رکورد به ۸۳۸ کیلومتر هستیم و این مهندسان، مشاوران، پیمانکاران، وزارتخانه راه و شهرسازی، دولت و مردم هستند که نشان دادند ما می‌توانیم و حتما این رکورد را به سالی ۱۰۰۰ کیلومتر خواهیم رساند.

آخوندی تاکید کرد: این اتفاق بسیار بزرگی برای صنعت حمل‌ونقل ریلی ایران از جهت توسعه  و بهره‌وری شبکه و صرفه جویی در مصرف انرژی است. به طوری که میزان مصرف سوخت در مسافر کیلومتر ۱.۳ و برای تن کیلومتر ۱.۶ کاهش میابد.

آخوندی توسعه حمل‌ونقل ریلی را اتفاق بسیار بزرگی دانست و گفت: این اقدام باعث توسعه اشتغال به صورت زنجیره‌ای از بخش‌های فنی راه‌آهن تا گردشگری و سیستم‌های مرتبط خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی نسبت به ایجاد فرصت دسترسی مردم غرب کشور به مرکز و بالعکس با راه‌اندازی قطارهای مسافری همدان، ملایر، کرمانشاه، فیروزان به تهران ابراز امیدواری کرد با اشاره به اهمیت منطقه زاگرس بیان داشت: این خطه از بندر امام به سمت خرم آباد، کرمانشاه، سنندج، میان‌دوآب تا رازی، حدود ۱۷ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است.

وی اظهار داشت: از جهت تمدن، زاگرس مهد تمدن ایران‌شهری است و بنابر این توجه به زاگرس برای ما اهمیت فراوانی دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «ما تمام مسیر را به شبکه ریلی متصل می‌کنیم» گفت: ما از مرکز به غرب و سپس از جنوب به سمت شمال را متصل کنیم. از طرفی این خطه زاگرس به راحتی امکان وصل شدن به عراق و ترکیه را دارد که نشان از زرخیز بودن این خطه است.

آخوندی تاکید کرد: باید از نظر ریلی و جاده‌ای بر روی خطه زاگرس تمرکز شود.

عضو کابینه دولت تدبیرو امید یادآور شد: بیش از ۲ سال است که در حال بررسی کریدور زاگرس  برای ایجاد ازادراه و بزگراه حد فاصل بندرامام تا بازرگان به طور یکپارچه هستم. زیرا معتقدم این کار برای مردم زاگرس و کسانی که برای مردم ایران زحمت کشیده اند باید انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: راه‌آهن های فیروزان- کرمانشاه، همدان-ملایر و همدان-سنندج را پیگری خواهیم کرد و می رسیم به روزی که بیشترین ریل را در زاگرس داشته باشیم.

نظر شما