شناسهٔ خبر: 38555 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دومین جلسه طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی لار مطرح شد:

عزم جدی جهت شناسایی بافت تاریخی لار و انتقال آن به نسل آینده

نشست دومین جلسه مشورتی و راهبردی طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی لار با حضور جمعی از مدیران شهری در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، دومین جلسه مشورتی و راهبردی طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی لار با حضور جمعی از مدیران شهری در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد.

سلمان مهرابی گفت: در راستای تهیه طرح متناسب با بافت تاریخی، دومین جلسه مشورتی و راهبردی طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی لار به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی لارستان و با حضور شهردار و رئیس شورای شهر لار، رئیس اداره میراث فرهنگی لار و مشاور طرح بافت ویژه بافت تاریخی لار و سایر کارشناسان ذیربط با هدف اخذ دیدگاه‌های مدیران و کارشناسان شهری در خصوص ویژگی‌های عمومی، مبانی هویتی و چشم‌انداز بافت تاریخی لار برگزار شد.

وی افزود: در شهر لار با بافت تاریخی مواجه هستیم که به لحاظ ارزش تاریخی خاص و منحصر به فرد، نمی‌توان با ضوابط موجود در طرح جامع با آن برخورد کرد و نیازمند ضوابط ویژه است.

مهرابی با بیان اینکه از جمله اهداف این جلسات تلاش در جهت رسیدن به یک زبان و نگاه مشترک است، افزود: می‌بایست در زمینه تبادل اطلاعاتی که در اختیار سازمان‌هاست با مشاور طرح همکاری شود و امیدواریم که با تشکیل این‌گونه جلسات و تداوم آن بتوانیم با دقت عمل بیشتر شرایط را برای شناسایی لایه‌های تمدنی بافت و نقاط قوت و ضعف آن فراهم سازیم و طرحی متناسب با روح حاکم در بافت تهیه کنیم و لار تاریخی را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

وی هدف نهایی تهیه طرح بافت ویژه را ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و حفاظت و بهسازی از شاکله ارزشمند این بافت عنوان داشت و اظهار کرد: این طرح باید با ایجاد انگیزه در شهروندان و ساکنین موجب توسعه هرچه بهتر بافت تاریخی لار شود.

شایان ذکر است طرح ویژه بافت تاریخی توسط مهندسین مشاور معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز و با اعتبارات دولتی در دست اقدام است و هم‌اکنون جهت تسهیل در انجام فعالیت مشاورین بافت در مجموعهٔ اداره کل راه و شهرسازی لارستان مستقر گردیده‌اند.

نظر شما