شناسهٔ خبر: 38605 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد:

پیگیری جذب اعتبارات پروژه‌های حاشیه شهرهای استان سیستان و بلوچستان

مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از پیگیری جذب اعتبارات پروژه‌های حاشیه شهرهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، جلسه با حضور مهندس قلی‌زاده مدیرکل محترم دفتر نظارت بر امور اجرایی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و مدیرکل راه و شهرسازی استان و دستگاه‌هایی که پروژه‌های آن‌ها مورد تأیید ستاد استانی قرار گرفته بود در دفتر مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

مالکی مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در حاشیه این جلسه گفت: اعتبارات پیش‌بینی شده برای استان از ردیف‌های ملی با سفارش و تأکید مقام معظم رهبری و دستور رئیس‌جمهور محترم و وزیر محترم راه و شهرسازی و پیگیری شرکت عمران و بهسازی شهری و با توجهات ویژه استاندار محترم و پیگیری مجدانه اداره کل راه و شهرسازی به میزان ۳۲ میلیارد تومان به اداره کل راه و شهرسازی برای سال ۹۵ ابلاغ شده که تا پایان تیرماه ۹۶ فرصت جذب اعتبار است. بخشی از این اعتبار به صورت نقدی و بخشی به صورت اسناد خزانه بوده و تاکنون حدود ۵ میلیارد تومان از کل اعتبار تخصیص قطعی یافته است. این اعتبار به صورت ادامه‌دار بوده و در صورت عدم جذب به سال‌های آینده انتقال خواهد یافت.

وی افزود: این اعتبار صرف پروژه‌های پیشنهادی مورد تأیید ستادهای شهرستانی و استانی و در راستای اهداف ستاد ملی خواهد شد، از جمله دستگاه‌هایی که از این اعتبار جهت پروژه‌های خود در حاشیه شهر بهره خواهند برد عبارت‌اند از شهرداری زاهدان زابل چابهار ایرانشهر و کنارک، شرکت آب و فاضلاب، سازمان نوسازی و تجهیز مدارس فنی و حرفه‌ای سازمان‌های مردم‌نهاد و...

مالکی بیان کرد: مباحث مطرح شده در این جلسه در خصوص مقدار اعتبار تخصیص یافته از ردیف‌های اعتباری ملی به مناطق حاشیه شهرهای استان و تمام پروژه‌های معرفی شده از جانب دستگاه‌ها بررسی و مشکلات دستگاه‌ها در رابطه با برگزاری مناقصه پروژه‌های نیمه‌تمام و یا غیر احداثی تبادل‌نظر شد  و به دستگاه‌ها ابلاغ شد ظرف مدت یک هفته کلیه مدارک مربوط به مناقصه را آماده و برای برگزاری مناقصه تحویل اداره کل راه و شهرسازی نمایند.

نظر شما