شناسهٔ خبر: 38609 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان:

تونل وحدت در محور لار – جهرم گام مهمی در توسعهٔ شریان‌های ارتباطی منطقه

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی لارستان به تشریح اقدامات صورت گرفته در تونل وحدت پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان به تشریح اقدامات صورت گرفته در تونل وحدت پرداخت.

باقری فرد گفت: یکی از گام‌های مهم دیگر در توسعه شریان‌های ارتباطی عملیاتی شدن احداث تونل وحدت در محور لار – جهرم است و پس از تونل شهید باقری لامرد و تونل شهدای خلیج‌فارس اوضاع خوبی جهت روند روبه جلو در این تونل شکل گرفته است.

وی ادامه داد: بر همین اساس و به منظور کاهش و تقسیم بخشی از بار ترافیکی سنگین و اقدامات اساسی در راستای دوبانده شدن محور لار – جهرم اولویت را در بخش‌هایی لحاظ کرده‌ایم که از نظر ماهیت فیزیکی جاده، احداث آن‌ها زمان‌بر و هزینه آن‌ها بیشتر است؛ و امیدواریم پس از مرتفع شدن گلوگاه‌های محور لار- جهرم بخش‌های باقی‌مانده که طبیعتاً از لحاظ جغرافیایی به صورتی هستند که عملاً می‌توانند تسهیل در روند دوبانده شدن و موجبات تحقق پیشرفت راه‌های مواصلاتی منطقه را فراهم نماید.

باقری فرد افزود: طول تونل ۷۳۰ متر است که البته می‌بایست یک کیلومتر و ۳۰۰ متر راهسازی نیز در این پروژه انجام شود که دسترسی به ورودی و خروجی تونل را در برگیرد. هم‌اکنون بیش از ۸۵ هزار مترمکعب خاک‌برداری و ۴۰ متر حفاری از سمت ورودی و خروجی تونل انجام شده و این چنین قابل تفسیر است که موانع و سختی‌های اولیه حفاری از پیش روی پیمانکار برداشته شده و تا چند روز آینده تسهیل در حفاری تونل را مشاهده خواهیم کرد.

نظر شما