شناسهٔ خبر: 38626 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مانی‌فر خبر داد؛

تشکیل تیم نظارتی تخمین میزان خسارات زلزله بجنورد/ بازدید از ۲ هزار واحد مسکن مهر استان/ آسیب سازه‌ای در ساختمان‌ها وجود ندارد/ عمده خسارت زلزله در مسکن‌مهر بجنورد مربوط به تعاونی‌ها است

مانی فر مدیرکل دفتر مقررات‌ملی و کنترل ساختمان با اعلام تشکیل تیم نظارتی تخمین میزان خسارات زلزله بجنورد در خراسان‌شمالی از بازدید ۲ هزار واحد مسکن مهرِ استان، خبر داد و گفت: به ساختمان‌های مسکن‌مهر، آسیب سازه‌ای وارد نیامده است و عمده خسارت زلزله در مسکن‌مهر بجنورد، مربوط به تعاونی‌ها است.

حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان که حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را در سفر به استان خراسان‌شمالی برای برآورد میزان خسارات زلزله به ساختمان‌ها و واحدهای مسکونی همراهی می‌کند، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از تشکیل جلسات متعدد با استاندار، حوزهای عمرانی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی‌ساختمان خراسان‌شمالی خبر داد.

مانی‌فر گفت: جلسات متعدد برگزار شده با استاندار، حوزه‌های عمرانی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام‌مهندسی‌ساختمان استان خراسان‌شمالی منجر به تشکیل تیم نظارتی متشکل از مهندسان سازمان نظام‌مهندسی‌ساختمان و مهندسان اداره کل راه و شهرسازی استان شد که با رهنمودهای معاون وزیر راه و شهرسازی این تیم بلافاصله به سایت مسکن مهر اعزام شدند تا واحدهای مسکونی سایت مسکن مهر استان را تک به تک مورد بازدید قرار دهند و با مستندسازی، نتایج حاصل را به معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گزارش کنند.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان ادامه داد: انجام عملیات میدانی از ظهر روز گذشته ۲۵ اردیبهشت‌ماه آغاز شد و تا پایان وقت روز گذشته بالغ بر ۲ هزار واحد مسکونی را در شهرک گلستان‌شهر شهر بجنورد مورد بازدید تیم نظارتی قرار گرفت و ارزیابی های در حال انجام است.

مانی‌فر همچنین از حضور و صحبت رودر رو و چهره به چهره معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با آسیب‌دیدگان زلزله اخیر در خراسان‌شمالی خبر داد و گفت: معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در یکی از مساجد استان در کنار آسیب‌دیدگان زلزله حاضر شده و ابعاد حادثه را از منظر فنی و کارشناسی برای مردم تشریح کردند و این اطمینان‌خاطر و دلگرمی از سوی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات راه،   مسکن و شهرسازی به مردم داده شد که حمایت‌های لازم از مردم منطقه توسط دولت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: متعاقب آن معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، بازدیدهایی را از تعدادی از واحدهای مسکونی که مدنظر مردم بود نیز مورد انجام دادند. همچنین، هماهنگی هایی نیز با بانک مسکن استان خراسان‌شمالی انجام و جلسه‌ای نیز با حضور حامد مظاهریان در بانک تشکیل شد تا هماهنگی لازم برای اعطای تسهیلات و جبران خسارات به واحدهای مسکونی انجام بگیرد.

مانی‌فر تصریح کرد: هماهنگی با مسئولان بانک‌مسکن استان در حال انجام است تا مردم با کمترین بورکراسی بتوانند خسارات وارد آمده به ساختمان‌های خود را جبران کنند.

وی گفت: میزان خسارات واردآمده چشمگیر نیست. اما در مجموع می‌توان گفت که خسارات عمده به مجموعه هزارواحدی گلستان‌شهر وارد آمده است و خوشبختانه در کل سایت مسکن مهر خسارات چشمگیر نیست.

مانی فر افزود: خسارات سازه‌ای نیز به هیچ عنوان در ساختمان‌ها وجود نداشت. به بیان دیگر، مجموعه سایت مسکن مهر رفتار خوبی را در مقابله با زلزله از خود نشان داد و الحمدلله خسارات چندان جدی و نگران کننده نیستند و قابل‌جبران است.

 وی عمده خسارات را در سایت مسکن مهر و در مجموعه هزارواحدی گلستان شهر مربوط به تعاونی‌ها برشمرد. /

نظر شما