شناسهٔ خبر: 38635 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در دومین روز نمایشگاه بین المللی حمل‌ونقل ریلی ایران:

 تفاهم‌نامه همکاری بین را‌ه‌آهن ایران و شرکت زیرساخت راه‌آهن اسپانیا امضا شد

تفاهم نامه تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت راه‌آهن ایران و شرکت دولتی زیرساخت راه‌ آهن اسپانیا در دومین روز از پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل‌ونقل ریلی به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت راه‌آهن ایران و شرکت دولتی زیرساخت راه‌ آهن اسپانیا در دومین روز از پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل‌ونقل ریلی به امضا رسید.

 مازیار یزدانی معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن در حاشیه امضا این تفاهم‌نامه بین شرکت راه‌آهن ایران و شرکت دولتی اسپانیایی(ادیف) اظهار داشت: به دلیل ترافیک راه‌آهن کشور اسپانیا، راه‌آهن ایران به‌منظور هدف‌گذاری در کنترل ترافیک حمل‌ونقل ریلی نیاز به یک تجربه جهانی در زمینه کنترل ترافیک بار و مسافر دارد.

وی افزود: کشور اسپانیا به دلیل مرز مشترک با کشورهای اروپایی و کنترل ترافیک بین المللی به دنبال استفاده از تجربه اسپانیا و شبیه سازی آن در کشور خود هستیم.

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌اهن بیان داشت: از نظر مدیریت ترافیک از دیدگاه مکانیزه کردن آن و از نظر سیستم‌های مکانیزه از نظر سیگنالینگ و ارتباطات، کشور اسپانیا یک کشور صاحب سبک و صاحب فناوری است و ما در نظر داریم ازاین تجربیات این کشور نهایت بهره را اخذ کنیم تا کشور ما همانند اسپانیا از ترافیک منظم بهره مند شود

یزدانی با اشاره به امضا قرارداد بین راه‌آهن ایران و اسپانیا گفت: کارهای  برداشت اطلاعات راه‌آهن شروع شده است و عملیات اجرایی و اولین پروپوزال به زودی به نتیجه خواهد رسید.

یکی از هدف‌گذاری های ما در این تفاهم نامه انتقال دانش است زیرا کشورایران از فارغ التحصیلان ریلی خوبی بهره مند است لذا می توان به سرعت فرایند انتقال دانش در کشور را انجام داد و از طرفی شاهد خواهیم بود که در آینده گام‌های بزرگی برخواهیم داشت.

گفتنی است،طبق این تفاهم‌نامه همکاری و تبادل اطلاعات در زمینه ‌های راه‌آهن سریع‌السیر، مدرن سازی سیستم علائم ارتباطات در راه‌آهن، مدرن سازی مدیریت ترافیک ریلی، توسعه حمل‌ونقل ترکیبی و پایانه‌های باری و لجستیکی، توسعه ایستگاه‌های مسافری، فناوری ساخت، مدرن سازی و نگهداری برای زیرساخت ثابت و مشخص، خط پل‌ها و تونل‌ها و زمینه‌ها قابل‌توافق صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما