شناسهٔ خبر: 3865 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راه و شهرسازی گلستان در دهه فجر - ۱

بهره‌برداری از پروژه‌های راهداری در ۱۳ محور ارتباطی گلستان در دهه فجر/ افتتاح بیش از پنج هزار واحد مسکن مهر در گلستان

علي بخش رستمي مدیرکل اداره راه وشهرسازی استان گلستان از بهره‌برداری پروژه‌های راهداری در ۱۳ محور ارتباطي استان در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: در این ایام پنج هزار و ۳۸۰ واحد مسكن مهر نیز افتتاح می‌شود.

علی بخش رستمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بهره‌برداری پروژه‌های راهداری در ۱۳ محور ارتباطي استان گلستان در دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: بهسازی، لكه‌گيری و روكش آسفالت محور‌های گنبد- كلاله- مراوه تپه، آزادشهر- مينودشت و محور اينچه برون، آشكارسازی نقاط و مقاطع پرحادثه، اجرای تعميرات اساسی پل‌های فلزی بزرگراه نوكنده – جنگل گلستان و احداث شبكه‌های روشنايی در محورهای آزادشهر – خوش ييلاق، علی‌آباد – مهدی‌آباد و جاده قديم گرگان- كردكوی از جمله این پروژه‌ها به شمار می‌آید.

مدیرکل اداره راه وشهرسازی استان گلستان به بهسازی راهدارخانه‌ها اشاره کرد و افزود: بهسازی راهدارخانه محورهای شريانی كردكوی، مراوه تپه و مينودشت، احداث آشيانه ماشين‌آلات راهداری و انبار شن و نمك در شهرستان‌های مراوه تپه و گنبدكاووس از جمله پروژه‌های قابل بهره‌بردای استان گلستان در حوزه راهداری است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه‌های راهسازی، فنی و اجرایی و معماری و شهرسازی در دهه فجر نیز گفت: در این حوزه بستر و آسفالت راه‌های آنتنی‌های روستای قره‌گل در شهرستان مراوه تپه (راه هاي آنتني شاخه اي از راه هاي روستايي كوچك هستند كه به راه اصلي يا فرعي با درجه بالاتر متصل مي شوند)، ساختمان اداره ثبت احوال كلاله و طرح جامع اينچه برون و طرح تفصيلی شهرهای دلند و خان ببين افتتاح خواهد شد که برای اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های نامبرده، اعتباری بالغ بر ۲۵۰ ميليارد ريال از محل منابع ملی و استانی هزينه شده است.

رستمی با اشاره به افتتاح ۵ هزار و ۳۸۰ واحد مسكن مهر در ايام دهه فجر توضیح داد: این طرح در قالب ۲۱ پروژه اعم از تفاهم‌نامه سه‌جانبه٬ ۹۹ ساله و خودمالكی اجرایی شد که چهار هزار و ۱۰۳ واحد از اين تعداد جزء طرح‌های خودمالكي و يك‌هزار و ۲۷۷ واحد در بخش ۹۹ ساله و تفاهم نامه سه جانبه است.

مدیر کل اداره راه وشهرسازی استان گلستان به شهرهایی با جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر که مسکن‌های مهر قابل افتتاح را در خود جای داده‌اند اشاره کرد و گفت: شهرهای گرگان، گنبدكاووس، علی‌آباد كتول، آزادشهر، آق‌قلا، بندرتركمن، كردكوی، كلاله و مينودشت از جمله این شهرها است که برای اجرای این پروژه‌های بيش از يك‌هزار و ۲۴۵ ميليارد ريال هزینه شده است.

وی از كلنگ‌زنی ۲ پروژه عمرانی در دهه فجر خبر داد و گفت: كلنگ‌زنی پروژه‌های ساختمان اداره پزشكی قانونی شهرستان گنبدكاووس و ساختمان فرمانداری شهرستان راميان با برآورد هزینه ۲۹ ميليارد و ۴۳۸ ميليون ريال از دیگر پروژه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان در این دهه است. /

نظر شما