شناسهٔ خبر: 38668 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

چهار فروند هواپیمای جدید هما تحت پوشش بیمه ایران قرار گرفت

هواپیما هما بیمه ایران اعلام کرد: چهار فروند هواپیمای جدید شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) که امروز وارد کشور شدند، تحت پوشش کامل این شرکت قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روز چهارشنبه ایرنا از بیمه ایران، چهار فروند هواپیما یاد شده که تولید شرکت آ تی آر ایتالیاست، تحت پوشش بیمه کامل بدنه، مسوولیت ثالث و سرنشین هستند.
مجید رحمتی مدیر بیمه های کشتی، هواپیما وحمل کالای بیمه ایران در این زمینه گفت: چهار فروند هواپیما از نوع ATR۷۲-۶۰۰ و از ایمن ترین هواپیماهای توربوپراپ جهان محسوب می شود که روز گذشته تحویل شرکت هواپیمایی ایران ایر شده است.

به گفته وی، بر اساس قرارداد ایران ایر و شرکت سهامی بیمه ایران، هواپیماهای خریداری شده از مبدا پرواز در فرودگاه «تولوز» فرانسه و نیز پس از ورود به ایران به طور کامل تحت پوشش کامل بیمه ایران قرار گرفته اند.

وی صدور گواهی های بیمه ای مورد تایید کارخانه سازنده هواپیما و کشورهای عضو اتحادیه اروپا را از الزامات بیمه ای تعیین شده برای تحویل این هواپیماها بیان کرد.

به گفته رحمتی، بیمه ایران با صدور این گواهی ها تنها شرکت بیمه ای است که تمامی هواپیماهای نو تحویل شده به ایران را تحت پوشش خود قرارداده است.

پیش از این نیز یک فروند هواپیمای ایرباس A۳۲۱ و دو فروند هواپیمای ایرباس A۳۳۰ که هواپیمایی جمهوری اسلامی از شرکت ایرباس خریداری کرده، تحت پوشش بیمه ایران قرار گرفتند.

 شرکت ایران ایر ۲۰ فروند هواپیمای ای تی آر ۷۲ نفره خریداری کرده که چهار فروند آن امروز ( ۲۷اردیبهشت ماه) وارد ایران شدند.

تحویل این چهار فروند هواپیمای ای تی آر (شرکت زیرمجموعه ایرباس) در مجموع پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) و لغو تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، با تلاش دولت یازدهم محقق شد و هفت فروند هواپیمای نو و با فناوری روز از معتبرترین شرکت های هواپیماسازی جهان وارد ناوگان هوایی کشور شد.

ایران در مجموع پس از برجام خرید ۲۰۰ فروند هواپیما را با شرکت های ای تی آر و ایرباس و نیز بوئینگ به امضا رسانده که سهم شرکت بوئینگ از این تعداد ۸۰ فروند و ایرباس ۱۰۰فروند هواپیمای نو و پیشرفته است.

قرار است شرکت بوئینگ نخستین هواپیمای خود را در سال آینده میلادی (۲۰۱۸) به ایران تحویل دهد.

طبق قراردادی که بین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی و بیمه ایران امضا شده، تمامی هواپیماهای این شرکت تحت پوشش کامل بیمه ایران قرار دارد و بر این اساس هواپیماهای جدید نیز پس از تحویل به ایران، شامل این پوشش بیمه ای می شود.

منبع: ایرنا

نظر شما