شناسهٔ خبر: 38669 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون مدیرعامل ATR در ایران:

ایران رکورددار ورود همزمان ۴ فروند ATR به كشورش است/ ATR متعهد به پشتیبانی از ایران‌ایر است

هواپیما هما معاون مدیرعامل ATR گفت: امروز روز خاصی برای ایران است و ما در ATR ندیده بودیم كه ۴ فروند هواپیما به صورت همزمان وارد كشوری شود و باید گفت ایران در این زمینه ایران رکورددار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جیووانی معاون مدیرعامل ATR  در نشست خبری مشترك با فرهاد پرورش مدیرعامل هما گفت: امروز روزی خاصی است كه به همراه مدیرعامل هما وارد ایران شده‌ام. من به یاد ندارم كه كشوری توانسته باشد در یك روز ۴ فروند هواپیمای ATR تحویل بگیرد.

وی خبر داد: از طریق مذاكره اصغر فخریه كاشان حجم زیادی سفارش از طرف ایران به ATR داده شده است و گفت: ما می‌توانیم ادعا كنیم كه ایران‌ایر یكی از مشتریان و حتی یكی از پارتنرهای بزرگ ATR است.

معاون مدیرعامل ATR  با توضیح اینكه تاكنون ATR بیش از ۱۶۰۰ فروند از این مدل هواپیما را فروخته است گفت: بیش از ۲۰۰ شركت هواپیمایی در ۱۰۰ كشور جهان از این هواپیماها استفاده می‌كنند و ما در هفته گذشته قراردادی با هند منعقد كردیم که طی آن ۵۰ فروند از این مدل را به هند می‌فروشیم.

جیووانی از وزارت راه و شهرسازی ایران برای حمایت از این خرید تشكر كرد و گفت: ما ایران‌ایر را حمایت خواهیم كرد تا در مسیرهای كوتاه پرواز بگذارد و مناطق كم برخوردار را از پرواز این هواپیماها برخوردار كند.

وی گفت: همكاری با ایران برای ATR اهمیت زیادی دارد و این یك همكاری ۳گانه بین ایران، ایتالیا و فرانسه است. شركت ما به پشتیبانی و حمایت از ایران‌ایر ادامه خواهد داد.

معاون مدیرعامل ATR  همچنین خبر داد: ایران ایر و ATR قرارداد جانبی را در كنار قرارداد اصلی به امضا رساندند كه براساس آن ATR متعهد به پشتیبانی از هواپیماهای فروخته شده خواهد بود.

نظر شما