شناسهٔ خبر: 38678 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون شرکت راه‌اهن خبر داد:

اختصاص ۷.۵ میلیون دلار به بخش سرمایه‌گذاری‌های حوزه ریلی درکشور/ امضای چندین قرارداد همکاری با چند کشور در نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی

قطار معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و تعامل با وزارت نفت ۷.۵ میلیارد دلار اعتبار از محل صرفه‌جویی در سوخت برای انجام سرمایه‌گذاری‌های صنعت حمل و نقل ریلی در مدت پنج سال اختصاص می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت و راه و شهرسازی به نقل از ایرنا «نوراله بیرانوند» بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اولین قرارداد مربوط به صرفه جویی‌های مصرف سوخت در محل این نمایشگاه به امضا رسید و راه آهن درصدد است در مدت پنج سال آینده بتواند ۷.۵ میلیارد دلار را برای شرکت‌های ریلی اختصاص دهد.

وی اظهارداشت: قراردادهای خوبی در این نمایشگاه به امضا رسید و با وجود شرکت‌های معتبر در عرصه حمل و نقل ریلی جهان از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، چین و هند، شاهد استقبال این شرکت‌ها از نمایشگاه ریلی تهران هستیم.

معاون راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود : راه‌آهن در این نمایشگاه موفق به امضای قرارداد همکاری‌های ریلی در حوزه مدیریت ترافیک و علائم خطوط شد تا بتواند از تجارب کشور اسپانیا در این زمینه استفاده کند .

بیرانوند گفت: علاوه بر این، قراردادهای زیادی توسط شرکت‌های فعال در حوزه ریلی امضا شده و امید است تولید واگن‌های مورد نیاز باری و مسافری در شرکت‌های سازنده واگن در کشور را مشاهده کنیم.

وی گفت: امضای این قراردادها موجب شد تا همه واگن سازهای داخلی در سال تولید و اشتغال، فعالیت‌های خود را آغاز کنند تا بتوانند با ظرفیت‌هایی که برای آنها تعریف شده، تولیدات خود را به شبکه ریلی کشور تحول دهند.

پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع ،تجهیزات و خدمات وابسته، به منظور توسعه و تقویت زیربناهای حمل ونقل ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ، ۲۵ اردیبهشت ماه آغاز به کار کرد.

فراخوان برای ساخت و تولید تجهیزات مورد نیاز شرکت‌های راه آهن، مترو و شرکت های حمل ونقل ریلی، برگزاری نشست‌های تخصصی با مسئولان صنعت ریلی کشور، رونمایی از آخرین دستاوردهای صنعت ریلی و صنایع وابسته به آن و ارائه ظرفیت‌های این بخش برای جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی از عمده اهداف برگزاری این نمایشگاه در تهران است.

برچسب‌ها:

نظر شما