شناسهٔ خبر: 38766 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

تشکیل صندوق توسعه حمل‌ونقل افتخار جامعه فنی- مهندسی کشور است/ راه‌اندازی تمامی پروژه‌های شرکت ساخت با وجهی معادل نیمی از یارانه پرداختی ماهانه

علی آزاد دبیر انجمن شرکت های راهسازی ایران اقدام دولت یازدهم در راستای تشکیل صندوق توسعه حمل‌ونقل را افتخار جامعه فنی-مهندسی کشور دانست و گفت: تلاش برای تشکیل صندوق توسعه حمل‌ونقل با سرمایه ۱۹ هزار میلیارد تومان و استفاده از صندوق توسعه ملی به احداث بهتر و بیشتر آزادراه‌های کشور کمک می‌کند.

علی آزاد در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: امروز ایران با داشتن زیرساخت‌های حمل‌ونقل شامل حدود ۲۵۰۰ کیلومتر آزادراه، ۳۵ هزار کیلومتر راه اصلی و ۱۵ هزار کیلومتر بزرگراه، ۹۰ هزار کیلومتر راه‌ فرعی، ۱۱ هزار کیلومتر راه‌آهن و ۷۰  فرودگاه در زمره کشورهای دارای استانداردهای بین‌المللی از نظر زیرساخت قرار دارد.

وی با بیان اینکه «این از افتخارات مسئولان وزارت راه و شهرسازی است» افزود: دولت همه نوع همکاری با بخش خصوصی مبذول داشته و ازجمله برنامه‌های دولت یازدهم تلاش برای تشکیل صندوق توسعه حمل‌ونقل با سرمایه ۱۹ هزار میلیارد تومان و دیگری استفاده از صندوق توسعه ملی برای کمک به احداث بهتر و بیشتر آزادراه‌های کشور است.

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی ایران این اقدامات دولت تدبیر و امید را موجب افتخار جامعه فنی-مهندسی کشور دانست و گفت: برخورد دولت یازدهم با بخش خصوصی بسیار خوب و غیرقابل مقایسه است، در این دوره دولت به نهاد‌های صنفی و علمی  کشور نهایت اهمیت را قائل شد و از تمام امکانات این نهادها استفاده و رفتار صمیمانه‌های با تمام جامعه فنی-مهندسی کشور داشته است.

آزاد با اشاره به بدهی‌های دولت به بخش خصوصی  تصریح کرد: میزان مطالبات بخش خصوصی راه و شهرسازی در زمان آغاز کار دولت یازدهم حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان بود که دولت این حجم بدهی و دیرکرد آن را از طریق واگذاری اسناد خزانه اسلامی پرداخت کرد. البته مطالبات بخش خصوصی از دولت در حال حاضر به‌صورت جاری است.

وی با تاکید بر اینکه باید به دولت دست‌مریزاد گفت، بیان داشت: البته اعتقاد داریم زیرساخت و توسعه حمل‌ونقل هزینه‌ای برای دولت ایجاد نمی‌کند. ضمن اینکه ارزان‌ترین اشتغال را به وجود می‌آورد و پس از ساخت از آنها نگهداری می‌کند.

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی ایران خاطرنشان کرد: اگر امروز ۲۰۰۰  میلیارد تومان پول نقد در اختیار شرکت ساخت و توسعه قرار داشت، به راحتی تمامی پروژه‌های این شرکت راه اندازی می‌شد. البته این نیمی از کل  پولی است که دولت هر ماه برای پرداخت یارانه‌هابه مردم کنار می‌گذارد ...

آزاد تاکید کرد: باید مجلس شورای اسلامی امکانات لازم را در اختیار مسئولان وزارت راه وشهرسازی قرار دهد زیرا انتظارات باید متناسب با امکانات باشد. البته باید توجه داشت که وزارت راه و شهرسازی در زمینه‌های ساخت و نگهداری راه‌ها، حمل‌ونقل هوایی و ریلی با کمترین هزینه بیشترین خدمت را به جامعه انجام داده است.

نظر شما