شناسهٔ خبر: 38865 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم شیراز مطرح کرد؛

پیشنهاد جداسازی مرکز سیاسی از مرکز اقتصادی برای حل مشکلات جمعیتی پایتخت/ دردسرهای افزایش جمعیت تهران بدون بسترسازی

شهر تهران نماینده مردم شیراز در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با طرح این پیشنهاد که جداکردن مرکز سیاسی از مرکز اقتصادی مشکلات جمعیتی را حل خواهد کرد، گفت: جمعیت روز افزون تهران نیازمند امکاناتی از جمله مسکن و اشتغال است درحالی که ظرفیت این کلانشهر جوابگوی آن نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسعود رضایی نماینده مردم شیراز، درباره روند افزایش جمعیت در تهران، گفت: افزایش جمعیت بدون بسترسازی دردسرساز است و مشکلات کلانشهری مانند تهران را دوچندان می‌کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جمعیت روز افزون تهران نیازمند امکاناتی از جمله مسکن و اشتغال است درحالی که ظرفیت این کلانشهر جوابگوی آن نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: در شرایط کنونی به جهت قرار گرفتن مرکز سیاسی در تهران، روز به روز به جمعیت این کلانشهر افزوده می‌شود و خواسته یا ناخواسته روزی به بن‌بست خواهد رسید؛ باید مسئولان کشور تمهیداتی بیاندیشند و برای برنامه‌ریزی در این زمینه از تجربه دیگر کشورها نیز استفاده کنند.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد لازم است مرکز سیاسی کشور را از مرکز اقتصادی جدا کرد؛ زمانی که مرکز سیاسی در تهران است به تبع آن افراد زیادی حول همان محور به این کلانشهر مهاجرت می‌کنند.

رضایی تاکید کرد: حاکمیت باید به دنبال آن باشد تا محل مناسبی را انتخاب کرده و مرکز سیاسی را به آن مکان منتقل کند در غیر این صورت بازهم مشکلات و معضلات پابرجا خواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به خانه ملت، گفت: زمانی که مهاجرت در تهران همچنان سیر صعودی به خود گیرد معضلات اجتماعی و فرهنگی کشور نیز افزایش یافته و ممکن است فرهنگ ها نیز به نسبت این افزایش جمعیت تغییر یابد زیرا افراد با فرهنگ‌های مختلف به تهران مراجعت می‌کنند لذا متوجه می‌شویم تاثیرگذاری آن در مسایل فرهنگی و اجتماعی بیشتر خواهد شد./

نظر شما