شناسهٔ خبر: 38903 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان زنجان صورت گرفت:

اولین اختتامیه مسکن مهر کشور در استان زنجان

بازدید پرونده مسکن مهر در استان زنجان به عنوان نخستین استان در کشور بسته شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، دیروز با حضور احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه زنجان، استاندار و دیگر مسئولین استانی با افتتاح ۲۳۶۲ واحد از مسکن مهر پرونده مسکن مهر استان زنجان را با برگزاری مراسم جشن در این استان به‌عنوان نخستین استان در کشور بستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تعداد تعهدات راه و شهرسازی در مسکن مهر برای شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت را ۲۸ هزار و ۲۷ مورد برشمرد و گفت: از این تعداد ۲۱ درصد در قالب تعاونی‌های ۹۹ ساله، ۵۹ درصد خودمالکی و باقی در قالب تفاهم‌نامه سه‌جانبه بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۸۸ با تصویب نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور واگذاری مسکن گروهی به صورت ۴ یا ۵ نفره اجرایی شد، با ارائه گزارش تفکیکی از مسکن‌های ساخته شده در شهرهای مختلف استان زنجان افزود: شهر زنجان با ۲۱ هزار و ۹۵۶ واحد مسکن مهر که شامل ۷۸ درصد مجموع مسکن مهر استان است، بیشترین تعداد واحدها را دارد.

وی عنوان کرد: تخصیص مبلغ ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک مالی دولت، ۲۷.۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۶۹۱ میلیارد تومان نیز تسهیلات بلندمدت کم‌بهره به این پروژه‌ها تعلق گرفته است.

وثوقی اضافه کرد: نزدیک به ۴۳ درصد پروژه مسکن مهر در دولت یازدهم تکمیل و تحویل شده است.

وی با اشاره به اینکه امکانات رفاهی و زیرساخت‌های روبنایی برای پروژه مسکن مهر پیش‌بینی شده است، ادامه داد: در این زمینه ۱۱ باب مسجد در مساکن مهر، دو باب مدرسه مشارکتی با پیمانکار و سه باب مدرسه مشارکتی با نوسازی مدارس نیز در دست اقدام و سه باب کلانتری با مشارکت اداره راه و شهرسازی احداث شده است.

در پایان مهرآبادی با اهدای لوحه تقدیر از ادارات و شرکت‌های خدمات‌رسان در مسکن مهر تشکر کرد.

نظر شما