شناسهٔ خبر: 38959 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری عنوان کرد:

حمایت وزارت راه و شهرسازی از پروژه «از مزرعه تا شهر»/ فراهم شدن شرایط مهاجرت معکوس در گیلان/ نوسازی بافت‌های فرسوده شهری در شش شهر استان

بازدید مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری در چهارمین جلسه استانی بازآفرینی پایدار شهری در محدوده‌ها و محلات هدف استان گیلان گفت: پروژه از مزرعه تا شهر یکی از پروژه‌های مهمی است که مصمم هستیم تمام توان خود را در حمایت از این پروژه به کارگیریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان گیلان، این جلسه با حضور محمدسعید ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و سه نفر از اعضای هیئت مدیره و مدیران کل ستادی سازمان عمران و بهسازی شهری ایران، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، شعبانعلی خاوری،  مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان و سایر مدیران عضو ستاد برگزار شد.

در این جلسه که در فرمانداری شهرستان لاهیجان برگزار شد،  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به عملکرد موفقیت آمیز استان گیلان در زمینه برنامه مهاجرت معکوس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سال ۹۵ توانستیم شرایط مهاجرت معکوس در استان را فراهم کنیم.

وی افزود: خوشبختانه رضایت کشاورزان در زمینه فروش برنج و کشت چای تا حدود زیادی منجر به بازگشت انان در سال گذشته  از شهرهای استان به روستاها شده است.

معاون استاندار گیلان ادامه داد: با این وجود برای جلوگیری از ایجاد  سکونتگاه‌های غیررسمی نیازمند توجه ویژه به روستاها هستیم.

شعبانپور خاطر نشان کرد: در گذشته متاسفانه به دلیل واردات بی رویه برنج و آسیب  به محصولات کشاورزی استان همچون چای و ابریشم روستاییان به شهرها مهاجرت کردند که این امر منجر به ایجاد محلات و سکونتگاه‌های غیر رسمی همچون محلات جماران و معلولین در شهر رشت  شده است.

وی ضمن ابراز خرسندی از سیاست‌های انجام شده در دولت برای بهبود وضعیت بافت فرسوده و  سکونتگاه‌های غیر رسمی، توجه به بازآفرینی شهری را از اولویت‌های در استان دانست .

در ادامه این جلسه، شعبانعلی خاوری، مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان از شناسایی بافت فرسوده در ۲۰ شهر استان گیلان خبر داد و گفت: بافت فرسوده در شهرهایی همچون رشت، آستانه اشرفیه، لاهیجان، آستارا، بندرانزلی، لنگرود، رودسر، تالش، صومعه‌سرا  و... شناسایی شده و خوشبختانه محدوده بافت فرسوده در این شهرها به تصویب رسیده است.

خاوری همچنین به طرح بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده  شهری در شش شهر  استان شامل رشت، آستانه اشرفیه، آستارا، تالش، املش و صومعه‌سرا اشاره کرد که اعتبار آنها از محل اعتبارات شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تهیه شده است.

وی افزود: تهیه طرح بهسازی و نوسازی در چهار شهر لاهیجان، بندر انزلی، رودسر و انزلی از محل اعتبارات شهرداری از سایر کارهای در دست اقدام در این زمینه است.

خاوری در ادامه به  اقدامات صورت پذیرفته توسط شهرداری همچون بازسازی بافت مرکزی شهر رشت در قالب پیاده راه، ساخت مدرسه تائب در جوار مرقد خواهر امام رشت، احداث کتابخانه سلیمانداراب در سکونتگاه غیررسمی سلیمانداراب ، طرح ساماندهی پل خشتی لنگرود در راستای بهبود سیمای شهری و ایجاد فضای سرزندگی و توسعه شهر اشاره و از زحمات شهرداری‌ها در این خصوص تشکر کرد.

در ادامه محمدسعید ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با  تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت شهری و مفهوم بازآفرینی پایدار شهری گفت: پروژه از مزرعه تا شهر یکی از پروژه های مهمی است که به ارتقای زندگی مردم و وضع معیشت انان توجه دارد و ما مصمم هستیم تا تمام توان خود را در حمایت از این پروژه به کار گیریم.

ایزدی افزود: در سال‌های  گذشته  کیفیت شهری مورد غفلت قرار گرفته به گونه‌ای که اکنون در  بعضی از ماه‌های سال، مردم در کلان‌شهرها برای تنفس عادی خود دچار مشکل اند.

معاون راه و شهرسازی همچنین به اهمیت وجود برنامه‌های شهری با نگاه کیفی تاکید کرد و پیشگیری قبل از درمان را از مسائل مهم  مرتبط با بازآفرینی شهری دانست. 

معاون راه و شهرسازی و اعضای هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی ایران در سفر یک روزه خود به استان گیلان از پیاده راه میرزا کوچک خان در محله سلیمانداراب رشت و پروژه‌های بازآفرینی شهری در شهرهای لاهیجان، آستانه اشرفیه و لنگرود شامل پروژه‌های هشت محله هشت بهشت و میدان کاشف لاهیجان، بافت پیرامونی و آرام سازی حرم آقا سید جلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه و پل خشتی لنگرود بازدید کردند.

نظر شما