شناسهٔ خبر: 3901 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مظاهریان به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

پیش‌بینی قیمت مسکن در سال 94 / تخصیص وام 80 میلیونی به حداکثر 300 هزار واحد در سال در صورت تصویب نهایی / ایجاد دومین صندوق زمین و ساختمان

حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به بانک مرکزی پرداخت تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی برای ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در سال است گفت: به زودی صندوق زمین و ساختمان «آویشن» برای افرادی که سرمایه آن‌ها زمین است و برای ساخت‌وساز به دنبال سرمایه‌های خرد هستند تاسیس می‌شود.

حامد مظاهریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه وام ۸۰ میلیون تومانی مسکن در شورای پول و اعتبار بانک مرکزی در حال بررسی است گفت: منتظر تصویب آن در شورای پول و اعتبار هستیم. ضمن این‌که هنوز درباره شیوه‌نامه پرداخت این وام تصمیم‌گیری نشده زیرا باید این موضوع ابتدا در بانک مرکزی تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به بانک مرکزی پرداخت تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی برای ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در سال است که جزئیات آن در شورای پول و اعتبار بررسی می‌شود. 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاسیس حدود ۱۰ صندوق برای تامین سرمایه زمین و ساختمان در آستانه دریافت مجوز از شورای بورس هستند از تاسیس صندوق زمین و ساختمان «آویشن» خبر داد و گفت: با مجوز شورای بورس این صندوق به زودی توسط سازمان ملی زمین و مسکن ایجاد خواهد شد.

وی درباره صندوق زمین و ساختمان «آویشن» توضیح داد: دلیل شکلگیری این صندوق‌ها تامین منابع مالی جهت ساخت‌وساز توسط افرادی است که زمین را به عنوان سرمایه در اختیار دارند و برای ساخت به دنبال سرمایه‌های خرد هستند تا از محل این سرمایه‌های خرد پروژه‌ را به انجام برسانند.

مظاهریان گفت: نخستین صندوقی که در جهت تامین سرمایه‌های خرد ایجاد شد صندوق زمین و ساختمان «نسیم» بود و مجوز تاسیس صندوق زمین و ساختمان «آویشن» نیز به زودی از سوی شورای بورس صادر خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره پیش بینی کارشناسان مبنی بر افزایش قابل توجه قیمت مسکن در سال آینده گفت: مشاهدات ما نشان می‌دهد که افزایش قیمت شدیدی با توجه به شرایط فعلی اقتصاد ایران شاهد نخواهیم بود.

وی افزود: پیش بینی ما این است که میزان افزایش قیمت مسکن در سال آینده با یک شیب ملایم چند درصدی و کمتر از نرخ تورم باشد./

نظر شما