شناسهٔ خبر: 39022 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سلیمان بیگی:

اصلاح ساختار ۵۰ درصدی ناوگان تاکسیرانی فرودگاه امام(ره)/ تعاونی‌ها تا بهمن سال قبل فرصت نوسازی ناوگان را داشتند

تاکسی فرودگاه امام مدیر امور برنامه‌ریزی و ساماندهی شهری فرودگاه امام با اشاره به این خبر که تاکنون ۵۰ درصد ناوگان تاکسیرانی فرودگاه امام اصلاح ساختار شده است و گفت: فرودگاه امام با هدف برآوردن انتظار مسافر و در راستای اجرای طرح نوسازی و اصلاح تاکسیرانی فرودگاه با تعاونی‌ای که هیچ اقدام عملی برای نوسازی ناوگان خود انجام نداده است همکاری نمی‌کند.

حسین سلیمان بیگی مشاور مدیرعامل و مدیر امور برنامه‌ریزی و ساماندهی شهری به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: یکسال است که روی برنامه نوسازی و اصلاح تاکسی‌های فرودگاه امام با هدف بهبود شرایط خدمات‌دهی به مسافر کار می‌کنیم و بیش از ۵۰ درصد ناوگان تاکسیرانی فرودگاه امام اصلاح ساختار شده است.

 وی ادامه داد: تا پیش از این مسافری که به فرودگاه امام می‌آمد دچار یک ناهنجاری می‌شد و با طیف گسترده‌ای از خودروها با سال ساخت و مدل‌های گوناگون مواجه می‌شد؛ برهمین اساس در طول یکسال گذشته حسب آیین‌نامه‌ها جلسات متعددی را با هر ۶ شرکت فعال در فرودگاه برگزار کردیم و در کارگروه خود تاکسیرانی تصمیماتی گرفته شد و قرار شد تا پایان بهمن ماه سال گذشته این شرکت‌ها ناوگان فرسوده خود را تبدیل کنند چرا که از نظر سازمان تاکسیرانی هم خودروی بالای ده سال اسقاطی است.

سلیمان بیگی اضافه کرد:خیلی از شرکت‌ها از جمله سیر و سفر و تاکسی بیسیم و ... اقدام به نوسازی کردند؛ اما یک شرکت تعاونی این اقدام عملی را انجام نداد. درحال حاضر بیشتر ماشین‌های این شرکت فرسوده و عمر ساخت آنها گذشته به جز ۴۰ تویوتا و تعداد کمی آریو بقیه خودروها سمند هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه مدیران این مجموعه عملکرد مناسبی ندارند و بعد از درخواست ما هم به سمت نوسازی ناوگان و اصلاح نرفتند. حتی سهمی را از راننده گرفته اما بدهی سنواتی خود را به دولت پرداخت نکرده اند و هم اکنون این بدهی به ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.

مشاور مدیرعامل و مدیر امور برنامه‌ریزی و ساماندهی شهری در پاسخ به این سوال که تکلیف فرودگاه برای رانندگان معترض چیست؟ گفت: اینها در اقدام نخست باید قرارداد همکاری با فرودگاه داشته باشند که در این قرارداد تعهدات شرکت تعاونی و فرودگاه و اینکه چه استانداردی را باید رعایت کنند مشخص است.

به گفته‌ سلیمان بیگی حدود یکسال است که بیشتر تاکسی‌های فرودگاه امام هیبریدی هستند و بیشتر تعاونی‌ها با تاکسی‌های هیبریدی از قیبل انواع تویوتا به مسافران خدمات می‌دهند.

مشاور مدیرعامل و مدیر امور برنامه ریزی و ساماندهی شهری تاکید کرد: مسافری را در فرودگاه امام حمل و نقل می‌کنیم که مسیر پرترافیکی را بین فرودگاه و تهران در رفت و آمد است و سرعت و ایمنی در این مسیر مهم است. فرودگاه با هدف برآوردن انتظار مسافر در گرما و سرما این اقدام را انجام داده است و با تعاونی ای که هیچ اقدام عملی برای نوسازی ناوگان خود انجام نداده است همکاری نمی‌کند.

نظر شما