شناسهٔ خبر: 3904 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شفیعی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

تکمیل پروژه‌های راهسازی توزیع مناسبی داشته باشد / دو پروژه در حوالی ممسنی نیازمند پیگیری است

نوذر شفیعی - نماینده مردم ممسنی و رستم نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های راهسازی باید توزیع مناسبی داشته باشد گفت: در ۲ پروژه حوالی شهرستان ممسنی کاری انجام نمی‌شود اما پیشرفت عملیات اجرایی همین پروژه‌ها در استان‌های دیگر محسوس است.

نوذر شفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح سوال خود از دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: در دو محور ارتباطی حوالی شهرستان ممسنی استان فارس طرح‌های ملی مصوبی هستند که روند پیگیری آنها جای سوال دارد.

وی افزود: پروژه تعریض راه اصلی ممسنی-میشان اولیا-گناوه به طول ۲۰۰ کیلومتر برای تسهیل تردد خودروها یکی از آن دو طرح یادشده است که از سمت گناوه کار پروژه پیش می‌رود اما از سوی ممسنی که مسیری ۱۲۰ کیلومتری را شامل می‌شود اقدامی صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پروژه راه اصلی بابا میدان-گچساران به طول ۷۰ کیلومتر دیگر پروژه‌ای است که از سمت استان فارس اقدامی انجام نمی‌شود اما از سوی شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویر احمد فعالیت‌های ساخت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ساخت و تکمیل پروژه‌های راهسازی باید توزیع مناسبی داشته باشد افزود: متأسفانه اعمال نفوذ برخی نمایندگان پیشبرد برخی پروژه‌ها را از حالت تعادل و توزیع مناسب خارج می‌کند که علت این مسئله جای سوال دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس به پروژه ملی ۴ خطه‌سازی قائمیه-بابا میدان نیز اشاره کرد و ادامه داد: این مسیر ۳۵ کیلومتری در شاهراه اصلی استان‌های خوزستان٬ بوشهر٬ فارس٬ کهگیلویه و بویر احمد و اصفهان قرار دارد که به صورت یک باند رفت و یک باند برگشت است برای تسهیل تردد خودروها شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با یک پیمانکار قرارداد بست. کاری که تاکنون انجام شده خاکبرداری است که به‌صرفه‌ترین و ساده‌ترین قسمت اجرای پروژه محسوب می‌شود.

شفیعی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه راه‌سازی قائمیه-بابا میدان می‌تواند ظرف کمتر از یک سال به پایان برسد اظهار کرد: با کار محدودی که پیمانکار این پروژه تاکنون انجام داده٬ می‌توان گفت که او تنها پیمانکار بدهکار دولت است./

نظر شما