شناسهٔ خبر: 39115 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نصراله نژاد در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

رفع معضلات ناشی از تفرق شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر با اجرای طرح شبکه سیر/ رفع برخی نقاط پر تصادف نیازمند اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی است

مجیدرضا نصرالله نژاد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران گفت: با اجرای طرح شبکه سیر و ایجاد رقابت بین شرکت‌ها برای جلب نظر مسافران، میزان کیفیت خدمات افزایش می‌یابد و شاهد رفع معضلات ناشی از تفرق شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری خواهیم بود.

مجید رضا نصر اله نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اجرای طرح شبکه سیر در حوزه حمل‌ونقل مسافر جاده‌ای کشور اظهار داشت: با اجرای طرح شبکه سیر در حمل‌ونقل مسافر بین‌شهری، شاهد شکل‌گیری شرکت‌های مادر و رفع معضلات ناشی از تفرق شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری خواهیم بود.

نصر اله نژاد تصریح کرد: اجرای طرح «شبکه سیر» با توجه به حضور شرکت‌های مادر و نمایندگان آن‌ها در نقاط مختلف استانی باعث می‌شود که نظارت و پیگیری تخلفات بر آن‌ها از سوی سازمان و ادرات کل دقیق‌تر و شناسایی آن‌ها توسط مردم آسان‌تر شود.

وی بابیان اینکه «در حال حاضر به دلیل تعدد شرکت‌های مسافربری، مردم برای انتخاب دچار سردرگمی شده‌اند» گفت: ازاین‌رو با ایجاد رقابت بین شرکت‌ها برای جلب نظر مسافران، میزان کیفیت خدمات افزایش می‌یابد.

نصر اله نژاد خاطرنشان کرد: اگرچه شرکت‌های مادر حمل‌ونقل مسافر در تهران از تعداد بالایی برخورد هستند اما اولویت تشکیل شرکت‌ها استانی نبوده است بلکه در طرح «شبکه سیر» با تعیین ضوابط مخصوص، شرایط برای ایجاد شرکت مادر در تمامی استان‌ها و نقاط فراهم‌شده و فقط کافی است ضرورت‌ها و الزامات مذکور در آیین‌نامه‌ جدید از سوی متقاضی رعایت شود.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران با اشاره برخی اعتراضات و انتقادات نسبت به اجرای این طرح گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای منافع مردم تلاش می‌کند و منافع شخصی چند شرکت خصوصی در برابر منافع عمومی جایگاهی ندارد. لذا باید توجه داشت که هدف از اجرای طرح شبکه سیر استانداردسازی بوده و درواقع شرکت‌های کوچک می‌توانند تحت شبکه همنام به‌طور مرتب به فعالیت خود ادامه دهند.

 اقدامات این اداره کل در خصوص رفع پر تصادف در استان تهران اظهار داشت: بالغ بر ۵۶ نقطه پر حادثه شناسایی شده است اما رفع برخی نقاط در مناطق کوهستانی فیروزکوه و هراز اعتبارات قابل توجهی همچون ۱۵ میلیارد تومان برای تنها یک قسمت  می طلبد.

وی افزود: اما در همین شرایط ۱۴ نقطه پر تصادف به طور کامل رفع شده است و بقیه نقاط در دست اقدام قرار دارد. طبق ابلاغیه سازمان راهداری وظیفه اصلی ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آشکار سازی نقاط است .

نظر شما