شناسهٔ خبر: 39139 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

تصویب کلیات الگوی اتاقک‌های کارگری و نگهبانی در کمیته سیما و منظر شهری استان قزوین

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری استان قزوين مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با اعلام تصویب کلیات الگوی اتاقک‌های کارگری و نگهبانی در کمیته سیما و منظر شهری استان گفت: این الگوها با هدف رعایت ماهیت اتاقک، سطح اشغال و تراکم مناسب و جلوگیری از ایجاد باغ ویلا و باغ آپارتمان در حال بررسی و کارشناسی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی ضمن ارائه گزارشی در خصوص بازدید دبیرخانه کمیته از سطح استان قزوین، به خصوص اتاقک‌های موجود در محورهای تاکستان، الموت و همچنین نمونه‌هایی از باغ‌های سنتی از قبیل باغ ملاخلیلا عنوان کرد: بر اساس این بازدیدها و همچنین بررسی‌های کارشناسی شده فرآیند تدوین ضابطه اتاقک کارگری در جلسات کارگروه و گروه کارشناسی‌های سنوات گذشته پیگیری شده است.

اسماعیلی افزود: در همین راستا مقرر بود که سازمان نظام‌مهندسی الگوهایی را جهت احداث اتاقک کارگری و نگهبانی به کمیته سیما و منظر شهری استان ارائه نماید.

وی ادامه داد: در جلسه کمیته این الگوها مورد بررسی قرار گرفته و بنا شد پس از تأیید در کارگروه تدوین ضوابط و مقررات ذیل کمیته به دبیرخانه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان اعلام گردد.

مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل در خصوص الگوی اتاقک کارگری و نگهبانی گفت: این الگوها با هدف رعایت ماهیت اتاقک، سطح اشغال و تراکم مناسب و جلوگیری از ایجاد باغ ویلا و باغ آپارتمان پیش‌بینی و ارائه شده است.

اسماعیلی در خصوص دیگر دستور جلسه مورد بررسی گفت: پس از بحث و تبادل‌نظر و با در نظر گرفتن برخی از اصلاحات از جمله تأثیر دستورالعمل مصوب سیما و منظر شهری قزوین خصوصاً معماری سنتی قزوین با کلیات طرح نمای ساختمان تجاری مسکونی حکم‌آباد در حجم بنا موافقت شده و مقرر شد با تأیید دبیرخانه کمیته سیما و منظر شهری ابلاغ گردد.

در ادامه فاطمه اسماعیلی سرپرست اداره معماری، طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش و مسئول دبیرخانه کمیته سیما و منظر شهری نیز گزارشی جهت بررسی نمای ساختمان تجاری مسکونی حکم‌آباد در خصوص ضوابط و مقررات تهیه شده درباره «ضوابط طراحی بلندمرتبه‌سازی» در کمیته سیما و منظر به جلسه ارائه کرد.

گفتنی است اولین جلسهٔ کمیته ارتقای کیفی سیما و منظر شهری استان قزوین در سال ۹۶ با حضور اعضای آن متشکل از نمایندگان دفتر فنی استانداری قزوین، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان، شهرداری قزوین، نماینده سازمان جهاد کشاورزی و مدیر شهرسازی و معماری، روسای ادارات و کارشناسان این اداره کل در محل سالن جلسات آرمان‌شهر مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین برگزار شد.

نظر شما