شناسهٔ خبر: 3915 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

آغاز عملیات ریل‌گذاری قطار سریع‌السیر تهران-اصفهان/ انتقال از تهران تا حرم حضرت معصومه در 35 دقیقه

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران- دهه فجر وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات ریل‌گذاری قطار سریع‌السیر تهران ـ فرودگاه امام خمینی (ره) ـ قم ـ اصفهان با حضور رئیس‌جمهور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی دکتر عباس آخوندی ظهر امروز یکشنبه ۱۲ بهمن در حاشیه برگزاری مراسم سالگرد بازگشت امام خمینی (ره) به میهن در ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران گفت: عملیات اجرایی پروژه مهم قطار سریع‌السیر تهران ـ فرودگاه امام خمینی (ره) ـ قم ـ اصفهان (تهران - اصفهان) که به دلیل مسائل مالی مدتی متوقف شده بود به زودی با حضور رئیس جمهور از سر گرفته و ریل‌گذاری این مسیر آغاز می‌شود. امیدواریم با راه‌اندازی این پروژه صنعت مهم قطارهای سریع‌السیر را در کشور فعال کنیم.

وی درباره ویژگی‌های این قطار اظهار کرد: قطار سریع‌السیر با سرعت بیش از ۳۰۰ کیلومتر از تهران حرکت کرده و در نخستین ایستگاه به فرودگاه امام خمینی (ره) می‌رسد.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین مسائل مردم نحوه اتصال به فرودگاه امام خمینی (ره) است، افزود: قطار سریع‌السیر امکان دسترسی ریلی به فرودگاه امام را از یک ایستگاه بالاتر از ایستگاه راه‌آهن تهران واقع در مرکز شهر فراهم می‌کند و مردم می‌توانند با این قطار پرسرعت به فرودگاه امام بروند تا از این ترافیک بسیار سنگینی که وجود دارد به راحتی بگذرند.

آخوندی خاطرنشان کرد: این مسیر ریلی تا قم ادامه می‌یابد و در قم نیز یک ایستگاه مرکزی دارد که مردم می‌توانند به زیارت حضرت معصومه (س) بروند؛ کسانی که در قم زندگی می‌کنند یا در این شهر کار دارند، می‌توانند با این قطار بسیار سریع در فاصله زمانی ۳۰ تا ۳۵ دقیقه از تهران به قم بروند که طی کردن این فاصله از نظر زمانی بسیار با اهمیت است؛ این قطار بعد از قم هم به سمت اصفهان حرکت می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که با راه‌اندازی این قطار سریع‌السیر ارتباط منطقی‌ای میان صنعت هوایی و ریلی برقرار و اسباب آسایش مردم فراهم شود.

نظر شما