شناسهٔ خبر: 39237 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

اهم اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته:

وجود مجوز‌های قانونی برای جمع‌آوری و تخریب سازه‌های غیر قانونی در حریم جاده/ پیگیری ۲۱ مورد از ۶۷ مشکل موجود در ترانزیت کشور و رفع ۴ مورد آن/ تاکید بر توانمند‌سازی پیمانکاران راهسازی برای توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی

گزارش آخر هفته آمادگی انجمن خیرین راه و ترابری برای مشارکت در ساخت محورهای روستایی چابهار و کنارک، جزئيات زمان برگزاري بیست‌و چهارمین آزمون تاسیس شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی کالا، تقدیر از روابط عمومی سازمان راهداری‌ و حمل‌ونقل جاده‌ای و سه اداره کل تابعه و انتخاب مدیرکل نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سایر عناوین مهم حوزه جاده ای در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترين عناوين خبری حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زير است:

وجود مجوز‌های قانونی برای جمع‌آوری و تخریب سازه‌های غیر قانونی در حریم جاده

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با توجه به اختیارات قانونی این سازمان در قبال حریم راه‌ها به مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تاکید کرد: امكان برخورد و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرضروری و غیرقانونی در فاصله ١٠٠ متری پس از حریم راه‌ها را فراهم است و به دلیل همین منع قانونی، ادارات می‌توانند از طریق مراجع قانونی، مجوزهای لازم را برای جمع‌آوری و تخریب سازه‌های غیرقانونی در این محدودها کسب و اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از مدیران خواست که در راستای حفظ ایمنی و نقش شریان‌های اصلی، دقت و نظارت بیشتری به‌کارگیرند و با اولویت دسترسی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی به راه‌های اصلی مطابق ضوابط ایمنی، از ایجاد مسیرهای فرعی برای سایر کاربری‌ها خارج از ضوابط و مقررات با جدیت جلوگیری كنند.

تاکید بر توانمند‌سازی پیمانکاران راهسازی برای توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد: ارتقاء و بهبود وضعیت راهسازان کشور و جامعه پیمانکاری یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی است و چشم‌انداز ما این است که با توانمندسازی آنها نه تنها در سطح ملی که در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی نیز فعال‌تر شوند.

خیراله خادمی صبح امروز در دیدار با اعضای انجمن شرکت‌های راهسازی ایران ضمن بیان این مطلب گفت: قدم‌های بزرگی که پیمانکاران  برای توسعه و آبادانی کشور به ویژه در شرایط سخت اقتصادی برداشته‌اند شایسته تقدیر است. اقدامات آنها  موجب یاری رساندن به دولت در توسعه زیرساخت‌های حمل  نقل کشور  می‌شود.

پیگیری ۲۱ مورد از ۶۷ مشکل موجود در ترانزیت کشور و رفع ۴ مورد آن

طبق گزارش ارائه شده در سومین جلسه کارگروه لجستیک کشور پس از شناسایی ۶۷ مشکل موجود در حوزه لجستیک و ترانزیت کشور، ۲۱ مورد از سوی وزارت راه و شهرسازی با سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و سایر دستگاه‌ها مورد پیگیری قرار گرفت که ۴ مورد به توافق انجامید، ۱۱ مورد در دست اقدام است و در ۶ مورد نیز با سایر دستگاه‌ها اختلاف‌نظر وجود دارد.

 سومین جلسه کارگروه لجستیک کشور در وزارت راه و شهرسازی با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون حمل‌ونقل و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  به‌علاوه جمعی از مدیران و دست‌اندرکاران حوزه ترانزیت و حمل‌ونقل کالا در بخش خصوصی برگزار شد.

آمادگی انجمن خیرین راه و ترابری برای مشارکت در ساخت محورهای روستایی چابهار و کنارک

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری آمادگی انجمن خیرین راه و ترابری در مشارکت عملیات ساخت محورهای روستایی چابهار و کنارک را اعلام کرد و گفت: امر اطلاع‌رسانی در فعالیت ما نقش بسیار مهمی دارد چراکه با آگاه کردن خیرین و مردم از مشکلات و نیازهای نقاط محروم سعی در جذب منابع مالی و کمک‌های ضروری داریم.

فهیمی در ادامه با بیان این مطلب که سواحل مکران از شهر چابهار تا بندرعباس آن طور که باید در بخش حمل و نقل مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: سیستان و بلوچستان از نظر زیرساخت‌های حمل و نقل در هر سه حوزه جاده‌ای، هوایی و ریلی به شدت نیازمند بوده و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

راهکارهای رفع موانع حمل‌ونقل چند وجهی

به گفته صفری مقدم ۳ عامل اصلی در نداشتن حمل‌ونقل چندوجهی عبارتند از؛ ۱- عدم وجود زیرساخت‌های چندوجهی، پایانه‌های ترکیبی، هاب های لجستیکی، بنادر خشک و مراکز لجستیکی، ۲- نبود حمل کانتینر (زمانی می‌توان حمل‌ونقل ترکیبی داشته باشیم که حمل کانتینری در کشورمان متداول باشد و مادامی که هزینه  حمل بار یکسره در کشور از حمل بار دوسره ارزان‌تر است انگیزه برای حمل کانتینری وجود ندارد) ۳- عدم و جود شرکت‌های توانمند حمل‌ونقل ترکیبی

مدیرکل دفتر طرح جامع حمل و نقل در ادامه یادآور شد: در مقیاس اقتصادی، حمل با کامیون باید گران‌تر باشد اما به دلیل پرداخت یارانه دولتی این مساله وجود خارجی پیدا نمی کند. همچنین حمل درب تا درب در کشور ما جایگاهی ندارد و صاحبان بار حمل یکسره را ترجیح می‌دهند. از طرفی توجه به توسعه شبکه جاده‌ای بوده است و متابلا قابلیت زمان تحویل کالا در حمل جاده‌ای بالاتر از  حمل ریلی است.

جزئيات زمان برگزاري بیست‌و چهارمین آزمون تاسیس شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی کالا

عطرچیان از برگزاری بيست‌وچهارمين آزمون تخصصی شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی کالا، برای متقاضيان تمام استان‌های كشور در تاریخ ۲۳ تيرماه امسال در تهران خبر داد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی این سازمان بابیان این خبر اظهار داشت: آزمون این دوره نیز عمدتاً بر مهارت‌های تخصصی و اطلاعات کاربردی داوطلبین مبتنی است و ثبت‌نام آزمون به روال قبل، از روز ۱۶ خردادماه آغاز و در روز پنجشنبه ۸ تیرماه، خاتمه یافته و کلیه اطلاعات موردنیاز به‌تدریج از طریق تارنمای آزمون به نشانی transit.rmto.ir اطلاع‌رسانی می‌شود.

تقدیر از روابط عمومی سازمان راهداری‌ و حمل‌ونقل جاده‌ای و سه اداره کل تابعه

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه « روابط عمومی در دولت دوازدهم منزلت رفیع‌تری پیدا خواهد کرد» گفت: رئیس‌جمهور مصمم است حقوق شهروندی را دقیق اجرا کند و برای این اجرای این امر نیاز داریم که مردم به صورت دقیق در جریان امور قرار بگیرند و این موضوع بدون در نظر گرفتن نقش روابط عمومی‌ها امکان‌پذیر نیست.

دراین مراسم ستارگان روابط عمومی علاوه بر قرائت پیام بارت دیوریس ، رئیس انجمن بین‌المللی روابط عمومی، به جشنواره ستارگان روابط عمومی و همچنین بیانیه خانه روابط عمومی ایران به مناسبت ۲۷ اردیبهشت ماه ( روز روابط عمومی) ، با حضور مسئولين از برگزيدگان جشنواره تجليل شد ، كه روابط عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي با راي هئيت داوران حائز كسب دو رتبه برتر شده و دو نشان ، تنديس و ستاره طلايي جشنواره را دريافت كرد ، همچنين  روابط عمومي ادارات كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استانهاي اصفهان ، خراسان رضوي و مركزي نيز در اين جشنوار برگزيده و نشانِ ستاره طلايي و تنديس جشنواره  را كسب نمودند .

حیدر نوروزی مدیرکل نگهداری راه‌های روستایی و فرعی وزارت راه و شهرسازی شد

حیدر نوروزی طی حکمی از سوی داود کشاورزیان معاون وزیر و مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به سمت مدیرکل نگهداری راه‌های روستایی و فرعی منصوب شد.

حیدر نوروزی که بین سال‌های ۸۶ تا ۹۰ مدیرکل راه و ترابری فارس بود طی حکمی از سوی داود کشاورزیان معاون وزیر و مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به سمت مدیرکل نگهداری راه‌های روستایی و فرعی منصوب شد

نظر شما