شناسهٔ خبر: 39241 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کولیوند عنوان کرد:

ضرورت حسابرسی مالی شهرداری تهران توسط شورای شهر پنجم/ میزان بدهی شهرداری باید شفاف شود

محمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: شورای پنجم شهر تهران با استناد به گزارش حسابرسی شهرداری باید موضوع بدهی‌های این مجموعه را بررسی کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدجواد کولیوند در خصوص میزان بدهی شهرداری تهران و راهکارهای بهبود وضعیت، گفت: با توجه به اعلام ارقام مختلف بدهی شهرداری تهران، شورای پنجم شهر بعد از روی کار آمدن باید نسبت به مطالعه طرح جامع و تفصیلی شهر تهران پرداخته و بر اساس آن وضعیت موجود شهر رامورد سنجش و ارزیابی قرار دهد.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای پنجم شهر پس از انجام اقدامات ابتدایی باید به بررسی گزارش‌های حسابرسی شهرداری بپردازد، تصریح کرد: بدهی‌ها و طلب شهرداری‌ها به طور مشخص و شفاف در گزارش‌های حسابرسی مشخص شده است.

وی افزود: از این رو شورای پنجم شهر تهران باید با استناد به گزارش حسابرسی شهرداری به طور نظامند موضوع بدهی‌ها، طلب و معوقات مالی شهرداری را مورد نظر قرار دهند تا اولویت کارها هم مشخص شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شورا با بررسی گزارش‌های حسابرسی قطعا فردی را به عنوان شهردار انتخاب می‌کنند که بتواند امور شهری، وضعیت مالی و بدهی‌ها را مدیریت کند، بنابراین بهترین مسیر بررسی بدهی‌ها از طریق گزارش حسابرسی خواهد بود.

محمد حقانی رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اعلام این که شهرداری تهران سالانه بیش از یک هزار میلیارد تومان بهره وام‌های معوقه‌ای که عموماً برای تبدیل تهران به شهر خودرو محور مصرف شده را می‌پردازد، گفت: به عبارتی، شهرداری تهران هفته‌ای ۲۰ میلیارد تومان بهره وام پرداخت می‌کند.

پیش از این یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران گفته بود که شهرداری تهران ۴۵۰ میلیارد تومان از بانک شهر برای پرداخت یک ماه حقوق کارکنان خود قرض گرفته است.

نظر شما