شناسهٔ خبر: 39284 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

منتخب شورای اسلامی شهر تهران:

دغدغه اصلی اعضای شورای شهر تهران مسائل اجتماعی و سلامت مردم است

شورای شهر تهران منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: دغدغه اصلی اعضای جدید این شورا آسیب های اجتماعی و نیز سلامت مردم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ناهید خداکرمی در گفتگو با ایرنا  افزود: یکی از مسائل هر شهر موضوع سلامت جامعه است که از مسائل زیست محیطی تا بشری، آسیب های اجتماعی و کلا همه ابعاد وجودی یک شهروند در حوزه سلامت را در برمی گیرد.

وی اظهارکرد: مهم ترین دغدغه من به عنوان یکی از اعضای شورای شهر جدید، همان مسائلی است که می تواند نسل آینده کشور را تحت الشعاع قرار دهد از جمله ترافیک، آلودگی هوا و مسائل اجتماعی که می تواند سلامت شهروندان را تحت تاثیر قرار دهد.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد:اکنون که با بحران جمعیت و پیری جمعیت مواجه ایم باید معابر ما با پیر شدن نسل آینده همخوانی داشته باشد، چون فضاهای شهری فقط اختصاص به شهروندان امروز تهران ندارد و باید منابع و ثروت های شهری را برای نسل آینده حفظ کنیم و به فکر سلامت آنها باشیم.

خداکرمی با بیان این که تهران پایتخت ایران است، اضافه کرد: سلامت این شهر می تواند کل کشور را نمایندگی کند و این یکی دیگر از دغدغه های ماست، البته چون مهاجرت های بی رویه به تهران را داریم ، باید نگاه مان به سمت دستیابی به شرایط مناسب زندگی باشد چون آسیب ها و مسائل اجتماعی هم می تواند حرکت جمعیتی یک شهر را به هم بزند و هم می تواند برای سلامت شهروندان آسیب زا باشد.

رئیس انجمن علمی مامایی ایران همچنین گفت: در حوزه سلامت کارهای زیادی داریم و نمی خواهیم بگوییم کاری انجام نشده است و بحران ها مربوط به امروز است اما شهر تهران با رشدی که دارد ، برخی از مشکلاتش حل شده و برخی دیگر هنوز بدون راه حل مانده است.

خداکرمی ادامه داد: کارهای خوبی در شورای چهارم شهر تهران انجام شده اما در کنار آن چالش های جدیدی هم ایجاد شده است که باید آنها را در اولویت قرار دهیم و روی آنها کار شود.

وی اضافه کرد: پروژه هایی که توانسته است معضلات شهر را حل کند و فرصت هایی برای شهر ایجاد کند باید تقویت شود و به طور یقین مهمترین مساله در یکی دو ماه آینده پس از آغاز بکار شورای پنجم، این است که سیمای کنونی شهر تهران را در حوزه زیست محیطی و سلامت شهروندی استخراج کنیم و اطلاعات موجود را استفاده کنیم چون تحلیل اطلاعات می تواند مبنای برنامه های ما در آینده باشد.

این منتخب مردم در شورای اسلامی شهر تهران افزود: برای دستیابی به نقاط قوت، ضعف و چالش های شهر تهران،‌ مشارکت خود شهروندان به عنوان یک ضرورت به شمار می آید.

وی ادامه داد: ما شعار مدیریت شفاف را مطرح کردیم و این مدیریت بدون مشارکت مردم و همکاری پایتخت نشینان میسر نخواهد شد و مردم می توانند پیشنهادات و انتقادات خود را به شورای شهر ارائه دهند و اگر ایده و برنامه یا پیشنهادی دارند یا اگر چالشی دارند طرح شود و به صورت واضح و شفاف برای توسعه شهر و داشتن مدیریتی شفاف آنها را استفاده خواهیم کرد.

خداکرمی اضافه کرد: ما شیوه های ارتباط با شورای شهر را تعریف خواهیم کرد و همه شهروندان می توانند با 21 عضو شورا ارتباط مستمر داشته باشند و به زودی سازوکار این ارتباط را تعریف می کنیم.

نظر شما