شناسهٔ خبر: 39314 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

علیمردانی در سی‌امین جلسه ستاد ملی بازآفرینی اعلام کرد:

وجود بیش از نیمی از بافت‌ ناکارآمد کهگیلویه و بویر احمد در شهر یاسوج/ تصویب ۲۸۸ مصوبه توانمدسازی و بهسازی در استان/ ضرورت تعیین تکلیف وضعیت مالکیت محدوده‌های هدف

محمدعلی علیمردانی مدیرکل استان کهگیلویه و بویراحمد از وجود بیش از نیمی از بافت‌ناکارامد کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج حبر داد و گفت: در کل استان ۲ هزار و ۸۳ هکتار بافت ناکارامد وجود دارد که از این رقم ۳۸ هکتار مربوط به بافت تاریخی، هزار و ۱۷۰ هکتار مربوط به سکونتگاه غیررسمی و ۸۷۵ هکتار متعلق به بافت‌های میانی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدعلی علیمردانی مدیرکل اداره راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در سی‌امین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ضمن معرفی استان و تشریح ویژگی‌های جغرافیایی این منطقه اعلام کرد: در کل استان کهگیلویه و بویراحمد ۲ هزار و ۸۳ هکتار بافت ناکارامد وجود دارد که از این رقم ۳۸ هکتار مربوط به بافت تاریخی، هزار و ۱۷۰ هکتار مربوط به سکونتگاه غیررسمی و ۸۷۵ هکتار متعلق به بافت‌های میانی است.

علیمردانی در ادامه با بیان این مطلب که شهر یاسوج با رقمی معادل ۱۱۲۶ هکتار دارای بیشترین میزان بافت ناکارآمد در استان است گفت: در این استان سایر شهرها از جمله دوگنبدان با رقم ۴۶۴ و دهدشت ۱۶۲ هکتاری در رده دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

وی همچنین اضافه کرد: درحال حاضر محلات معصوم‌آباد، محمودآباد، زیرتل، تل‌زالی، دولت‌آباد، بنسنجان و بازار مرکزی شهر به عنوان مناطق فرسوده شهر یاسوج و بلهزار، مهریان، شرف‌آباد، نجف‌آباد و اکبرآباد سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر به شمار می‌روند.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان در ادامه سخنان خود از برگزاری ۲۲ ستاد توانمندسازی و ۱۶ ستاد بازآفرینی طی این دوره خبر داد و گفت: تاکنون ۲۸۸ مصوبه در این جلسات به تصویب رسیده است که تکمیل و تجهیز مرکز جامع درمانی محله بلهزار، احداث مدرسه ۶ کلاسه محله مهریان، احداث کتابخانه عمومی اکبرآباد، بهسازی و روکش آسفالت معابر محلات هدف، احداث مدرسه ابتدایی و کتابخانه عمومی محله رادک و ... از جمله آن‌ها به شمار می‌روند.

این مقام مسئول در ادامه احداث پارک محله بردستانی-شهر دوگنبدان، کتابخانه دولت‌آباد یاسوج، مرکز بهداشتی درمانی مهریان، کتابخانه رودکی محله لبنان- دوگنبدان و تملک ۳۴ پلاک جهت بازگشایی معابر را مواردی از فعالیت‌های شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در این استان اعلام کرد و افزود: طی این مدت همچنین ۲۱ اقدام مهم از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی در این حوزه انجامگرفته است که برگزاری سه کارگاه آموزشی با موضوعات اجتماعی، رایزنی با اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و برگزاری دوره‌های حرفه‌آموزی برای بیش از ۵۰ نفر، شناسایی مهمترین آسیب اجتماعی شهر مادوان در طی ۶ ماه اخیر، تاسیس و راه‌اندازی مهد کودک در مناطق حاشیه‌نشین و ... نمونه‌ای از آن‌ها به شمار می‌روند.

به گفته علیمردانی مهندسین مشاور شهر اندیش آمایش در قالب قرارداد«ارایه خدمات مشاوره در قالب دفاتر خدمات نوسازی و توسعه محلی» در فروردین ماه ۱۳۹۵ اقدام به راه اندازی دفتر خدمات نوسازی و توسعه محلی  در محله سادات اقدام کرده و فعالیت‌های قابل توجهی را در این زمینه به اجرا رساندند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خاطرنشان کرد: پایلوت قرار گرفتن شهر دوگنبدان در حوزه بازآفرینی، تهیه طرح‌های باز آفرینی و بروز رسانی مطالعات انجام شده،  حمایت از سازمان‌های مردم نهاد، تعیین تکلیف وضعیت مالکیت محدوده‌های هدف، پرداخت یارانه تسهیلات به متقاضیان، پرداخت مطالبات شهرداری‌ها درخصوص تخفیفات اعمال شده، اجرای پروژه‌های محرک بازآفرینی و ... را از مهم‌ترین درخواست‌های استان در این جلسه اعلام کرد./

نظر شما