شناسهٔ خبر: 39315 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار اردبیل در هشتمین جلسه ستاد بازآفرینی استان:

معضل سکونتگاه‌های غیررسمی اردبیل فقط کالبدی و عمرانی نیست

جلسه استاندار اردبیل گفت: معضل سکونتگاه‌های غیررسمی اردبیل فقط کالبدی و عمرانی نیست بلکه باید به مسائل اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی نیز توجه داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، مجید خدابخش استاندار اردبیل در هشتمین جلسه ستاد بازآفرینی استان اردبیل که با حضور محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل دبیر ستاد بازآفرینی استان و اعضای ستاد بازآفرینی استان در محل سالن جلسات شیخ صفی استانداری برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: معضل سکونتگاه‌های غیررسمی اردبیل فقط کالبدی و عمرانی نیست بلکه باید به مسائل اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی نیز توجه داشت، ما نباید صرفاً به بحث‌های کالبدی توجه کنیم، بلکه بایستی در مباحث کسب و کار خرد و مشاغل خانگی در این محلات وارد شویم.

وی گفت: با حضور مدیران و مسئولین مربوطه از محلات هدف بازدید میدانی به عمل آید، چون نمی‌توان به تمامی محلات نسخه واحد نوشت.

استاندار اردبیل افزود: در خصوص مسائل فرهنگی از جمله مساجد و مجتمع‌های فرهنگی و برگزاری جشنواره‌های ورزشی و فرهنگی با برنامه‌ریزی مناسب اقداماتی صورت گیرد.

خدابخش تصریح کرد: در چهار شهر هدف بعد از بازدید از سکونتگاه‌ها و سایر بافت‌های هدف، جلسات مربوطه در فرمانداری تشکیل و به تناسب وضعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، تصمیمات متناسب اتخاذ خواهد شد که بتوانیم شورای برنامه‌ریزی شهرستان را متقاعد به تأمین تسهیلات ارزان‌قیمت در شهرستان نمائیم.

ایجاد خط اعتباری ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت

در ادامه این جلسه محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل و دبیر ستاد بازآفرینی استان ضمن ارائه گزارشی از مصوبات ستاد ملی به تشریح عملکرد سال ۹۵ ستاد بازآفرینی استان و شهرستان و کارگروه‌های تخصصی آن پرداخت و یادآور شد: ما در سال گذشته توانستیم بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال از بابت تسهیلات ارزان‌قیمت برای استان خط اعتباری ایجاد کنیم.

وی همچنین گزارشی از پروژه‌های در حال اجرا در محلات هدف و نیز پروژه‌های حاشیه‌نشین ارائه و افزود: در حال برگزاری مناقصه برای چهار پروژه حاشیه‌نشینی در سطح استان با اعتباری نزدیک به سی میلیارد ریال هستیم.

در این جلسه دبیران ستادهای شهرستان‌ها و کارگروه‌های تخصصی از عملکرد سال ۹۵ و برنامه سال ۹۶ زیرمجموعه خود گزارشی را ارائه نمودند.

لازم به ذکر است در آخر این جلسه عبدالرحمن روحی رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در گفت و گو با روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل به مصوبات این جلسه ارائه و عنوان کرد: هشتمین جلسه ستاد بازآفرینی استان اردبیل چهارده مصوبه داشت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تهیه و تصویب جدول اقدام مشترک برای کلیه دستگاه‌های اجرائی در محلات پایلوت سه شهرستان اردبیل- مشگین شهر و پارس‌آباد، تأمین اعتبار برای مطالعه طرح‌های بازآفرینی شهرهای استان، ایجاد بانک اطلاعاتی برای محلات هدف، بازدید استاندار به همراه مدیران استانی و شهرستانی از محلات هدف چهار شهر دارای مطالعه و برگزاری همایش با عنوان توسعه متوازن در حاشیه‌نشینی اشاره کرد.

نظر شما